ایران-و-عمان-درباره-ترتیبات-جدید-تنگه-هرمز-رایزنی-کردند

رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند که هیئت مذاکره‌کننده ایران پس از پایان گفتگوها در سوئیس، برای ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک درباره آینده تنگه هرمز راهی عمان شده است.

به گزارش افغان نیوز: براساس این گزارش‌ها، هیئت ایرانی به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، در مسقط با سلطان هیثم بن طارق، سلطان عمان، و مقام‌های ارشد این کشور دیدار و گفتگو کرده است.

محور اصلی این دیدارها، بررسی ترتیبات جدید مربوط به مدیریت ناوبری و خدمات دریایی در تنگه هرمز عنوان شده است.

دو طرف همچنین درباره ایجاد یک کارگروه مشترک برای ادامه گفت‌وگوها در زمینه اداره این آبراه راهبردی به توافق رسیده‌اند.

براساس بیانیه‌های منتشرشده، ایران و عمان بر اهمیت تأمین عبور امن کشتی‌ها، رعایت قوانین بین‌المللی و حفظ ثبات منطقه‌ای تأکید کرده‌اند.

همچنین دو کشور به‌عنوان کشورهای ساحلی تنگه هرمز، درباره نقش خود در مدیریت و نظارت بر این مسیر مهم دریایی گفت‌وگو کرده‌اند.

این رایزنی‌ها در حالی انجام می‌شود که تنگه هرمز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های انرژی جهان، در ماه‌های اخیر در مرکز تحولات و مذاکرات منطقه‌ای قرار داشته است.

 

ایران و عمان درباره ترتیبات جدید تنگه هرمز رایزنی کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد