با-تمام-توان-از-پیشرفت-زنان-افغان-حمایت-می-کنیم

کانون ملی زنان بازرگان ایران در واکنش به حمله مرگبار تروریستی بر مکتب دخترانه «سیدالشهدا» در غرب کابل اعلام نموده که ما در راه علم و پیشرفت زنان افغانستان هرآنچه در توان داریم به میدان می آوریم.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این نهاد آمده استٰ جنایت هولناکی که بر دختران معصوم افافغانستان حادث شدهٰ نشان داد که دیو جهل چون حیوان زخمیٰ بر هر دری می کوبد تا پیشرفت و علم از افغانستان زیبا و شعاع رخت بربندد.

کانون ملی زنان بازرگان ایران افزوده که پیام ما برای خواهران افغانی فقط ابراز همدردی و تاسف نیست، بلکه معتقدم، در این برهه از تاریخ که کمترین واکنش را از جوامع حقوق بشری نسبت به  این جنایت، شاهد بودیم؛ باید بیش از گذشته بکوشند، این فاجعه نباید نهال علم و پیشرفت را در میان زنان افغانستان بخشکاند، هیچ چیزی نباید اراده خلل ناپذیر شان را خدشه دار کند.

سیده فاطمه مقیمی، رئیس هیئت مدیره کانون زنان بازرگان ایران در اعلامیه تصریح نموده که می‌خواهیم زنان افغانستان بدانند، ما در کنار شان هستیم و برای یاری و همدلی در راه پیشرفت شان،  هرآنچه در بضاعت داریم به میدان می‌آوریم.

این درحالی است که حوالی ساعت ۴:۲۷ عصر روز شنبه(۱۸ ثور) وقتی دانش‌آموزان دختر از مکتب سیدالشهدا در مربوطات دشت برچی، حوزه سیزدهم امنیتی شهر کابل رخصت می‌شدند، انفجاری مهیبی در نزدیکی آن رخ داد.

برخی رسانه ها به نقل از منابع دولتی شمار کشته شده‌گان را تا ۸۵ نفر و شمار زخمیان را ۱۴۷ تن گزارش داده‌اند که اکثر این قربانیان، کودکان دانش‌آموز دختر و رهگذران بودند.

تاکنون کسی مسئولیت این حادثه را به عهده نگرفته ولی دولت طالبان را عامل این حمله می‌داند و طالبان نیز با محکوم کردن این حمله گفته‌اند که در آن دست ندارند.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان در اعلامیه‌ای تاکید کرده که سازمان ملل، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، کشورهای منطقه و کشورهای مسلمان ‌باید در این مورد خواستار تحقیقات معتبر و شفاف شوند.

با تمام توان از پیشرفت زنان افغان حمایت می کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد