بازداشت-تن-به-جرم-سرقت-و-قاچاق-مواد-مخدر-از-پنج-ولایت

وزارت امور داخله کشور اعلام نموده که منسوبین پولیس، ۱۹ تن را در پیوند به جرایم جنایی و قاچاق مواد مخدر از ولایت های کابل، قندهار، هرات، لوگر و فراه بازداشت کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز دو شنبه(1، میزان) منتشر شده، آمده است که موظفین پولیس سرحدی در میدان هوایی بین المللی قندهار، روز گذشته، پنج تن را حین قاچاق مواد مخدر از این میدان هوایی شناسایی و بازداشت کردند.

اعلامیه افزوده است که این افراد، مقدار نزدیک به دو کیلو گرام مواد مخدر از نوع هیرویین را بلعیده بودند و قصد قاچاق آن را از میدان هوایی قندهار به کشور هندوستان داشتند.

وزارت داخله در یک اعلامیه دیگر گفته است که منسوبین پولیس، روز گذشته چهارده تن را در پیوند به رویداد های جرایم جنایی از جمله، سرقت وسایط، پرزه جات ذوب آهن، پول نقد، غصب زمین و حمل سلاح غیر قانونی از چهار ولايت متذكره بازداشت کرده اند.

در اعلامیه آمده است که از نزد این افراد، اموال و وسایط نقلیه مسروقه، و چندین میل اسلحه به دست پولیس آمده است.

این درحالی است که صرف نظر از سرقت های مسلحانه که هرازگاهی در نقاط مختلف کشور اتفاق می افتد، افغانستان از سال ها به این سو از جمله "بزرگترین تولید کننده تریاک جهان" است، با وجودی که از سال ۲۰۰۲ تا کنون ایالات متحده امریکا ۹،۸ میلیارد دالر برای محو کشت خشخاش در این کشور مصرف کرده، اما هنوز قاچاق و تولید مواد مخدر به شدت ادامه دارد.

بازداشت 19 تن به جرم سرقت و قاچاق مواد مخدر از پنج ولایت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد