بازداشت-تن-در-پیوند-به-جرایم-مختلف-از-چندین-ولایت

وزارت امور داخله اعلام نموده که نیروهای امنیتی ۲۹ تن را در پیوند به حمل سلاح غیر قانونی، قتل و سرقت‌های مسلحانه از ولایت های غزنی، لوگر، تخار، کابل و ننگرهار بازداشت کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز دو شنبه(10، سرطان) منتشر شده، آمده است که منسوبین پولیس مبارزه با مواد مخدر قوماندانی امنیه ولایت ننگرهار، طی عملیات های جداگانه در مربوطات ولسوالی بهسود، مهمند دره و رودات، ۶ تن را در ارتباط به قاچاق ۱۵۱ کیلوگرام مواد مخدر بازداشت نمودند.

همچنان، پولیس مبارزه با مواد مخدر ولایت تخار، ۲ تن را در پیوند به قاچاق ۹ کیلوگرام مواد مخدراز مربوطات ولسوالی کلفگان آن ولایت، باز داشت نموده است.

در اعلامیه دیگر این وزارت آمده است که منسوبین حوزه یازده هم امنیتی پولیس کابل، روز گذشته، دو تن را در پیوند به قتل از مربوطات حوزه یازده هم و چهارم بازداشت نمودند.

اعلامیه افزوده است که این افراد یک تن از باشنده گان ناحیه یازدهم را چهار روز قبل به قتل رسانده بودند و سپس فرار کرده بودند، اما پولیس موفق این قاتلین را روز گذشته شناسایی و باز داشت نمود.

وزارت داخله در یک اعلامیه جداگانه افزوده است که منسوبین فرماندهی پولیس ولایت های کابل، سمنگان، غزنی، ننگرهار، لوگر و هلمند در پی چندین عملیات جداگانه‌ی 17 تن را در پیوند به سرقت های مسلحانه، قتل و جعل پول بازداشت نمودند.

از میان افراد بازداشت شده، 8 تن در پیوند به حمل سلاح غیر قانونی، قتل و سرقت‌های مسلحانه از مربوطات شهر ایبک ولایت سمنگان، دو تن به اتهام سرقت های مسلحانه از مربوطات حوزه دوم پولیس شهر غزنی، سه تن در پیوند به سرقت و قتل از مربوطات شهر جلال‌آباد، سه تن در پیوند به جعل پول از ولایت لوگر، دو تن به اتهام سرقت از ولایت هلمند و یک تن حین سرقت منازل از مربوطات ناحیه یازدهم شهر کابل توسط منسوبین پولیس بازداشت گردیده اند.

وزارت داخله تصریح نموده است که از نزد افراد بازداشت شده در قضایای متذکره، جنگ افزار های سبک و سنگین به شمول راکت، پیکا، ماشیندار، کلاشینکوف و تفنگچه های کمری نیز بدست پولیس آمده است.

این درحالی است که ساعت ۸:۵۰ دقیقه صبح امروز دو شنبه(10، سرطان) یک انفجار نیرومند شهر کابل را لرزاند. مسوولان وزارت صحت عامه آمار ابتدایی را ۶۸ تن گفته اند اما برخی رسانه ها گزارش داده اند که بعضی منابع دیگر گفته اند ۳۴ تن تا اکنون کشته شده اند.

بازداشت 29 تن در پیوند به جرایم مختلف از چندین ولایت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد