بامیان؛-باشندگان-ولسوالی-سیغان-۱۵-کیلومتر-جاده-ساختند

باشندگان روستای «پشتواز» ولسوالی سیغان بامیان با همکاری موسسات و اداره محلی این ولسوالی، ۱۵ کیلومتر جاده را اعمار کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ این جاده که با هزینه بیش از ۱.۵ میلیون افغانی اعمار شده، روز گذشته ( چهارشنبه، ۱ قوس) با حضور مسولان و شماری از علما و متنفذین ولسوالی سیغان به بهره‌برداری رسید.
در خبرنامه‌ای دفتر مطبوعاتی ولایت بامیان آمده است که عبدالکبیر جهادیار، ولسوال سیغان گفته است که این جاده از سوی باشندگان محل و با همکاری مالی موسسات و مدیریت اداره ولسوالی سیغان و با هزینه یک میلیون و ۵۶۰ هزار افغانی در روستای «پشتواز» ساخته شده است.

به گفته ولسوال سیغان، پیش از این باشندگان روستای «پشتواز» در فصل زمستان با مشکلات زیادی مواجه بوند زیرا؛ در فصل سرما مسیر این روستا به گونه‌ای کامل به روی تردد وسایط نقلیه مسدود می شد.
به گفته او، با ساخت این جاده بخش بزرگ از مشکلات باشندگان این روستا دورافتاده که در آن بیش از ۴۰۰ خانواده زندگی می‌کنند حل خواهد شد و ما شاهد عبور و مرور وسایط نقلیه از این مسیر در طول سال خواهیم بود.
در خبرنامه آمده است که عبدالله سرحدی، والی بامیان از  تلاش‌های مسولان اداره ولسوالی سیغان در راستای تامین امنیت، حل مشکلات مردم و تطبیق پروژه‌های انکشافی در این ولسوالی قدردانی و اطمینان داد که رهبری اداره محلی بامیان افزون بر تطبیق پروژه‌های بزرگ و حیاتی در این ولسوالی، از هر نوع مشارکت مردمی در عرصه های زیرساختی و انکشافی استقبال می‌کند.
این در حالی است که بامیان یکی از ولایت‌های مرکزی و کوهستانی کشور است که با فرارسیدن فصل زمستان بارش برف راه‌های مواصلاتی برخی ولسوالی‌های آن با مرکز مسدود می‌شود.

بامیان؛ باشندگان ولسوالی سیغان ۱۵ کیلومتر جاده ساختند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد