بامیان؛-کار-ساخت-ذخیره‌های-طبیعی-آب-آغاز-شد

پروژه ساخت ذخیره‌های طبیعی کوچک آب در مرکز و دو ولسوالی بامیان به حمایت مالی سازمان خوراک و زراعت سازمان ملل آغاز شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر رسانه‌ای والی بامیان با نشر خبرنامه‌ای گفته که این پروژه‌ها به حمایت مالی سازمان زراعت و غذای سازمان ملل (FAO) و کمک تخنیکی موسسه اکشن اید، به هزینه بیش از یک میلیون دالر امریکایی در مرکز و ولسوالی‌های سیغان و پنجاب این ولایت، تطبیق می‌شود.

در خبرنامه آمده با آغاز کار و تطبق این پروژه، برای ۱۱ هزار و ۲۳۵ تن از باشند‌گان مناطق یاد شده زمینه کار فراهم می‌شود.

طبق خبرنامه،  مولوی عبدالله سرحدی، والی بامیان برنامه‌ها و پروژه‌های موسسه اکشن اید در این ولایت را مهم خوانده و گفته است: رهبری اداره محلی بامیان از برنامه های سازنده و عام المنفعه موسسات ملی وبین المللی استقبال می‌کند و در تلاش است تا با همکاری موسسات مشکلات و نیازمندی‌های مردم بامیان را حل نماید.

او از تامین امنیت موسسات اطمینان داده و گفته است که امنیت تمام موسسات تامین است و اشخاص و افراد نامطلوب و خاطی در ا.ا هیچ جایگاهی ندارد و موسسات باید در تلاش تطبیق پروژه‌های کلان انکشافی و بنیادی در بامیان باشد.

سید روح الله موسوی، مسوول ولایتی موسسه اکشن اید در بامیان گفته است که موسسه بین المللی اکشن اید در ولایت بامیان در کنار سایر پروژه‌های خود در یک ماه اخیر کار ساخت ذخیره‌های طبیعی کوچک آبی را در مرکز بامیان و ولسوالی های سیغان و پنجاب به منظور رشد پوشش گیاهی و کاهش حوادث طبیعی آغاز نموده است.

این در حالی است که موسسه بین المللی اکشن اید طی سال‌های اخیر ده ها پروژه معیشتی و انکشافی را در بخش‌های مصونیت غذایی، زراعتی، حمایت از کشاورزان و ایجاد باغچه‌های گلخانه‌ای را در ولایت بامیان تطبیق نموده است.

بامیان؛ کار ساخت ذخیره‌های طبیعی آب آغاز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد