بانک-انکشاف-اسلامی-و-«یو‌ان‌اچ‌سی‌آر»-توافقنامه-امضا-کردند

کمیساریای عالی پناهند‌گان سازمان ملل (UNHCR) برای حمایت از بخش‌های مختلف از جمله آموزش و صحت در افغانستان با بانک انکشاف اسلامی (ISDB) توافقنامه همکاری به ارزش ۱۰ میلیون دالر امضا کرده‌ است.

به گزارش افغان نیوز؛ کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با بانک انکشاف اسلامی سه توافقنامه همکاری را در واکنش به بحران عمیق انسانی افغانستان در شهر جده عربستان سعودی امضا کرده است.

قرار است همکاری‌های این دو نهاد در زمینه حمایت از آموزش، ایجاد مراکز صحی و فرصت‌های معیشتی از طریق صندوق امانت بشردوستانه افغانستان (AHTF) انجام شود.

طبق توافقنامه‌ها، کمیساریای عالی پناهند‌گان سازمان ملل چندین پروژه را برای حمایت از برنامه‌های آموزشی در افغانستان از جمله ساخت ۱۶ مکتب برای پسران و دختران و ایجاد اطلاعات و نقاط پرس‌وجو برای تضمین دسترسی به آموزش برای بیش از ۳۰ هزار کودک در سنین مکتب اجرا می‌‌کند.

به همین ترتیب، ایجاد هشت مرکز مراقبت‌های صحی که بیش از نیم میلیون نفر از عودت‌کنندگان، آواره‌گان داخلی و مردم میزبان در ۳۴ ولایت از آن بهره‌مند می‌شوند، در دستور کار این نهاد قرار دارد.

بربنیاد این توافقنامه‌ها، قرار است برنامه‌های افزایش مهارت‌های حرفه‌ای و تسهیل فرصت‌های معیشتی از طریق صنایع دستی سنتی مانند زنبورداری و پشم‌ریسی نیز راه‌اندازی شود.

بانک انکشاف اسلامی و «یو‌ان‌اچ‌سی‌آر» توافقنامه امضا کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد