بایدن-آن‌را-بی‌عملی-کنگره-دانست

جو بایدن، رییس جمهور امریکا، در تماس تلفنی با رییس جمهور اوکراین، تصرف شهر آودیوکا توسط روسیه را نتیجه «بی‌عملی» و انفعال کنگره امریکا در تصویب کمک نظامی به کی‌یف دانسته است.

به گزارش افغان نیوز؛ کاخ سفید در این بیانیه‌ تصریح کرده است که ارتش اوکراین بامداد روز گذشته (شنبه، 28 دلو) مجبور شدند از آودیوکا عقب نشینی کنند، «چرا که سربازان اوکراینی مجبور به جیره بندی مهمات به دلیل کاهش تدارکات در نتیجه انفعال کنگره امریکا شدند، این وضعیت موجب شد که روسیه اولین دستاورد قابل توجه در چند ماه گذشته خود را به‌دست بیاورد».

بر اساس بیانیه کاخ سفید، رییس جمهوری امریکا بر ضرورت تصویب فوری لایحه بودجه تکمیلی امنیت ملی برای تامین مجدد کمک‌های نظامی به اکراین توسط کنگره تاکید کرد.

 بایدن در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی اطمینان داده است که کنگر بسته کمک به اوکراین را تصویب خواهد کرد.

رییس جمهور امریکا عنوان نمود، بدون کمک‌‌های این کشور، اوکراین ممکن است قلمروهای بیشتری را از دست بدهد.

رییس جمهور امریکا اضافه کرد که اوکراینی‌ها تاکنون «شجاعانه و قهرمانه» جنگیده‌اند و تنها گذاشتن آنها در این برهه زمانی غیراخلاقی است.

این در حالی است که سنای امریکا به بستهٔ کمک‌های خارجی رأی مثبت داد که براساس آن در مجموع ۹۵ میلیارد دلار برای متحدین این کشور از جمله اوکراین تخصیص می‌یابد. اما جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان امریکا از تصویب این بسته خودداری کرده‌اند.

 

 

بایدن آن‌را بی‌عملی کنگره دانست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد