بایدن-ابزارهای-تامین-مالی-حمایت-از-اوکراین-داریم

جو بایدن، رییس جمهور امریکا در پی تصویب لایحه بودجه از سوی کنگره این کشور گفته است که دولت او ابزارهای دیگری برای تامین مالی حمایت از اوکراین در اختیار دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ رییس جمهور امریکا روز گذشته (چهارشنبه، 12 میزان) افزوده است که بیشتر اعضای جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس نمایندگان حمایت خود از ارائه کمک به اوکراین را ابراز کرده اند و «امریکا ابزارهای دیگری برای تامین مالی حمایت از اوکراین در اختیار دارد».

کنگره امریکا لایحه بوجه را بدون تخصیص بودجه کمک به اوکراین، تصویب کرد. هم‌اکنون مقام‌های واشنگتن و کی یف در حال بررسی این موضوع هستند که این کاهش بودجه چه تاثیری بر توانمندی اوکراین برای سرپانگه داشتن دولت و اقتصاد این کشور خواهد گذاشت.

بحث بر سر کمک اقتصادی واشنگتن به اوکراین به بروز اختلاف در کنگره امریکا منجر شده است و برخی جمهوری‌خواهان می‌گویند که بودجه امریکا باید صرف اقتصاد این کشور شود و نه اوکراین.

اما؛ مقام‌های اوکراینی و امریکایی گفته‌اند که در صورت عدم تزریق پول از کنگره به دولت فدرال، سیستم بودجه ایالات متحده برای حقوق‌ اوکراینی‌ها و هزینه‌های دولت کی‌یف ماه آینده به پایان می‌رسد.

وال استریت ژورنال گزارش کرده است که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا در دوم میزان به میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا هشدار داده در صورتی‌که کنگره کمک به کی‌‌یف رامتوقف کند، اوکراین در بحبوحه ضدحملات خود با یک شوک اقتصادی و سیاسی شدید مواجه خواهد شد.

بر اساس گزارش، امریکا و سایر کشورهای کمک کننده، حقوق 150 هزار کارمند دولتی اوکراین و دیگر هزینه‌های دولتی این کشور را پرداخت می‌کنند.

بایدن: ابزارهای تامین مالی حمایت از اوکراین داریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد