بایدن-اسراییل-حمایت‌های-جهانی-را-از-دست-می‌دهد

جوبایدن، رییس جمهور امریکا از مدیریت جنگ در غزه از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل با شدیدترین لحن انتقاد کرده و گفته است که نتانیاهو باید تغییر کند.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری رویترز گزارش داده که بایدن روز گذشته (سه‌شنبه، 21 قوس) افزوده است که رژیم اسراییل به‌دلیل بمباران ناسنجیده‌ غزه، در حال از دست دادن حمایت جهانی است.
طبق گزارش رویترز، آقای بایدن گفته است: «امنیت اسراییل می‌تواند متکی به ایالات متحده باشد اما؛ در حال حاضر چیزی بیشتر از ایالات متحده را دارد. اتحادیه اروپا را دارد، اروپا را دارد، بیشتر جهان را دارد. اما، آن‌ها با بمب‌باران‌های ناسنجیده در حال از دست دادن این حمایت هستند».
در گزارش این رسانه آمده است که بایدن به یک گفتگوی خصوصی خود با رهبران اسراییل اشاره کرده که در آن مقام‌های اسراییلی گفته‌اند: «شما، آلمان را بمب‌باران کردید، بمب اتم انداختید، غیرنظامیان زیادی کشته شدند».
او در پاسخ گفته است: «بله، به‌ همین دلیل است که تمام این سازمان‌ها [سازمان‌های بین‌المللی] پس از جنگ جهانی دوم راه‌اندازی شدند تا مراقب باشند که دیگر تکرار نشود».
این در حالی است امریکا از آغاز جنگ در غزه، از اسراییل حمایت گسترده‌ سیاسی، نظامی و تسلیحاتی کرده است.
در روزهای نخست جنگ، جو بایدن رییس جمهور، وزیران دفاع و خارجه امریکا برای حمایت همه جانبه واشنگتن از تل‌آویو به اسراییل سفر کردند.
رویترز به نقل از مقام‌های صحی غزه نوشته است که بر اثر حملات اسراییل در این منطقه تا اکنون بیش از ۱۸ هزار فلسطینی کشته و بیش از ۵۰ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بایدن: اسراییل حمایت‌های جهانی را از دست می‌دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد