بایدن-افغانستان-دوباره-به-پایگاه-تروریستان-بدل-نمی‌شود

رییس جمهور آمریکا می‌گوید: اجازه نمی‌دهیم افغانستان دوباره به پایگاهی برای فعالیت‌های تروریستی علیه آمریکا، متحدانش بدل شود.

به گزارش افغان نیوز: جو بایدن، رئیس‌جمهور جدید آمریکا، روز جمعه طی یک سخنرانی مجازی به مناسبت آغاز کنفرانس امنیتی مونیخ  در رابطه به افغانستان، گفت: "ما همچنان به این شعار وفادار خواهیم ماند که هرگز نگذاریم افغانستان روزی دوباره به پایگاهی برای فعالیت‌های تروریستی علیه آمریکا، متحدانش و منافع ما بدل شود."

بایدن در این کنفرانس همچنین به  روند مذاکرات صلح با طالبان اشاره کرد و گفت: " حکومت من از روند جاری اقدامات دیپلماتیک در افغانستان حمایت می‌کند تا به این جنگ که در آستانه ورود به ۲۰ سالگی است، پایان دهد."

او بر خلاف دونالد ترامپ که منتقد جدی پیمان ناتو بود، گفت: دولت آمریکا به طور کامل خود را متعهد به همکاری با ناتو و متحدان دیگرش در افغانستان می‌داند.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفته اجازه نخواهد داد که گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) دوباره جان بگیرد و از نو خود را سازماندهی کند.

این درحالی است که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز در نشست وزیران دفاع ناتو به متحدین این کشور اطمینان داده که آمریکا "خروج عجولانه و بی‌نظمی" از افغانستان نخواهد داشت.

بایدن: افغانستان دوباره به پایگاه تروریستان بدل نمی‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد