بایدن-برای-رهایی-ریچز-تصمیم-دشوار-نیاز-بود

رییس جمهور امریکا گفته است در مذاکراتی که منجر به رهایی مارک فری ریچز از بند امارت اسلامی شد، نیاز به تصمیم‌های دشوار بود.

به گزارش افغان نیوز؛ کاخ سفید در بیانیه‌ای به نقل از جو بایدن، رییس جمهور امریکا روز دوشنبه( 28 سنبله) گفته است: «مذاکرات موفقیت‌آمیزی که منجر به آزادی مارک شد، نیاز به تصمیمات دشواری داشت که من آن را ساده نگرفتم».

در بیانیه کاخ سفید آمده است که آزادی مارک فری ریچز نقطه اوج سال‌ها کار خسته‌گی‌ناپذیر کارمندان دولت امریکا و سایر دولت‌های همکار در این زمینه است.

به نقل از بیانیه مارک فری ریچز در جنوری ۲۰۲۰ در افغانستان بازداشت و به مدت ۳۱ ماه در این کشور نگهداری شد.

بشر نورزی آخرین زندانی امارت اسلامی در گوانتانامو، در مبادله با مارک فری ریچز، شهروند امریکایی، به کابل برگشت.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی در نشست خبری که پس از انتقال نورزی به کابل برگزار شد، آزادی او را بزرگ‌ترین دستاورد خوانده و گفت که مبادله نورزی با مارک فری ریچز می‌تواند باب جدیدی از گفتگوها را میان امریکا و افغانستان باز نماید.

سرپرست وزارت خارجه حکومت سرپرست این تبادله را در تاریخ افغانستان بی‌مثال خوانده افزود: این تبادله ثابت ساخت که خیلی از مسایل پیچیده میان امارت اسلامی و امریکایی‌ها از طریق گفتگو حل می‌شود. او ابرازی امیدواری کرد که این تبادله باب جدید از روابط میان امارت اسلامی و امریکا را باز کند.

این در حالی است که بشیر نورزی در سال 2005 در نیویارک امریکا بازداشت و به حبس ابد محکوم شد. او به قاچاق بیش از ۵۰ میلیون دلار هروئین به ایالات متحده متهم شده بود

بایدن: برای رهایی ریچز تصمیم دشوار نیاز بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد