بایدن-به-اسراییل-می‌رود

وزیر امور خارجه امریکا پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست ‌وزیر اسراییل گفته است که واشنگتن و تل‌آویو برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه توافق کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ آنتونی بلیکن، وزیر خارجه امریکا بامداد امروز (سه‌شنبه، 25 میزان) در ایکس از دیدار هشت ساعته خود با نخست وزیر اسراییل خبر داده و گفته که قرار است جو بایدن، رییس جمهور امریکا، فردا (چهارشنبه، 26 میزان) به اسراییل سفر کند.

او هدف این سفر بایدن را حمایت واشنگتن از تل‌آویو در برابر جنگ حماس عنوان کرده است.

پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصا» توسط حماس که منجر به کشته شدن یک هزار و ۸۰۰ اسراییلی و زخمی شدن دست‌کم سه هزار و ۵۰۰ تن دیگر شد، کابینه نتانیاهو دستور آغاز حملات گسترده بر نوار غزه را صادر و محاصره این منطه را تشدید بخشیده است.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسراییل با اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود غذا، دارو، مواد سوخت، برق و آب به این منطقه را ممنوع کرده است.

وزارت صحت فلسطین نیز آمار داده است که از آغاز بمباران غزه توسط ارتش اسراییل تا کنون، دو هزار ۸۰۰ تن کشته و ۱۰ هزار و ۸۵۹ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

با آغاز حملات موشکی حماس بر اسراییل و ضد حمله ارتش این کشور بر غزه، رییس جمهور امریکا پنج بار با نخست‌وزیر اسراییل گفتگوی تلفنی داشته است.

سفر جو بایدن، رییس جمهور امریکا همزمان با سفر غیرمنتظره فرمانده سنتکام به اسراییل صورت می‌گیرد.

پیش از این، وزیران دفاع و خارجه امریکا دو بار و چند سناتور این کشور راهی تل‌آویو شده‌اند تا از اسراییل در برابر مقاومت فلسطینی‌ها حمایت همه جانبه واشنگتن را اعلام نمایند.

امریکا و اسراییل در حالی بر سر ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه توافق کرده‌اند که به گفته  وزارت صحت فلسطین، دارو و مواد سوخت در شفاخانه‌های غزه  رو به تمام شدن است.

بایدن به اسراییل می‌رود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد