بایدن-ترامپ-تهدید-جدی-برای-دموکراسی-است

جو بایدن، رییس جمهور امریکا در نخستین سخنرانی انتخاباتی خود در سال ۲۰۲۴ از دونالد ترامپ انتقاد کرده و او را تهدید جدی برای دموکراسی خواند.

به گزراش افغان نیوز؛ گاردین گزارش داده است که جو بایدن در این سخنرانی خود گفته است: «امروز ما این‌جا هستیم تا به مهم‌ترین سؤالات پاسخ دهیم: آیا دموکراسی هنوز هدف مقدس امریکا است؟ امروز، من این تعهد مقدس را به شما می‌دهم: دفاع، حفاظت و حفظ دموکراسی امریکایی، همان‌گونه که بوده، عامل اصلی ریاست‌جمهوری من باقی خواهد ماند».

رییس جمهور امریکا ترامپ را متهم به تلاش برای تضعیف سیستم حکومتی امریکا کرده و او را فرد مستبد خوانده که آماده‌ انتقام بالقوه است.

بایدن تاکید کرده است که ترامپ علیه دشمنان سیاسی خود وعده‌ «تلافی» داده و اگر انتخاب شود شیوه‌ای دیکتاتوری را در پیش خواهد گرفت.

ترامپ نیز که جمعه‌شب در نخستین دیدار انتخاباتی خود در سال ۲۰۲۴ با صدها حامی در ایالت آیووا صحبت کرده، به سخنرانی بایدن واکنش نشان داده است.

ترامپ امریکا را کشور «شکست‌خورده» خوانده و گفته است ایالات متحد به محاصره‌ «تروریست‌ها» و مهاجرانی درآمده که از «شفاخانه‌های بیماران روانی» از مرز امریکا و مکزیک سرازیر شده‌اند.

این در حالی است که بر اساس نظرسنجی‌ها، محبوبیت بایدن بیشتر میان افراد بالای ۳۰ سال است و امریکایی‌ها نگران وضعیت اقتصادی کشور هستند.

بایدن: ترامپ تهدید جدی برای دموکراسی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد