بایدن-موشک‌های-پیشرفته-به-اوکراین-می‌دهیم

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، تایید کرده است که ما به دنبال اخراج ولادیمیر پوتین از قدرت نیستیم، اما سیستم‌های موشکی پیشرفته‌تری در اختیار اوکراین خواهیم گذاشت.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای بایدن در مقاله‌ای در نیویورک تایمز گفته که این کار به نیروهای اوکراینی اجازه خواهد داد اهداف نظامی روسیه را با دقت بیشتری در میدان نبرد نشانه گیرد.

وی تاکید کرده که می‌خواهیم اوکراین تجهیزات لازم برای دفاع از خود را داشته باشد اما به دنبال جنگ با روسیه یا تلاش برای اخراج ولادیمیر پوتین از قدرت نیست.

بایدن گفت که ایالات متحده دنبال جنگ بین روسیه و ناتو نیست. همچنان واشنگتن، کی‌یف را برای انجام حملات در خارج از مرزهای اوکراین تشویق نکرده است.

رئیس جمهور آمریکا با قاطعیت بر تعهد خود نوشت: «تا زمانی که ایالات متحده یا متحدان ما مورد حمله قرار نگیرند، ما مستقیماً درگیر این درگیری نخواهیم بود، چه با اعزام نیروهای آمریکایی برای جنگ در اوکراین و چه با حمله به نیروهای روسیه.»

وی با بیان اینکه جنگ جز از طریق دیپلماسی به شکل کامل متوقف نخواهد شد، تصریح کرد: «واشنگتن اقدام به ارسال فوری مقادیر زیادی سلاح و مهمات به اوکراین کرد تا بتواند در میدان نبرد بجنگد و جایگاه قوی‌تری در میز مذاکره به دست آورد زیرا هر مذاکراتی منعکس کننده واقعیت روی زمین است.»

پیشتر کاخ سفید گفته بود که بایدن و تیمش همچنان در حال بررسی ارسال سامانه‌های موشکی دوربرد به اوکراین هستند، اما نمی‌خواهند از آنها برای حمله به داخل خاک روسیه استفاده کنند.

بایدن: موشک‌های پیشرفته به اوکراین می‌دهیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد