بایدن-و-پوتین-روی-موضوعات-مختلف-تلفنی-گفتگو-می‌کنند

رییسان جمهور امریکا و روسیه در باره موضوعات مختلف از جمله نگرانی‌های غرب از تجمع نظامیان روسیه در مرز با اوکراین، تفلنی گفتگو می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ امیلی هورد، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا گفته است، جو بایدن، رییس جمهور این کشور و ولادمیر پوتین، رییس جمهور روسیه امروز( پنج‌شنبه، 9 جدی) درباره موضوعات مختلف از جمله نگرانی های غرب از تجمع نظامیان روسیه در مرز اوکراین صحبت خواهند کرد.

خبرگزاری رویترز از قول یک مقام امریکایی که نخواسته نامش فاش شود، گفته است که بایدن و پوتین در باره موضوعات دیگر از جمله مذاکرات هسته‌ای با ایران نیز گفتگو خواهند کرد.

پیشتر در حاشیه مذاکرات وین، مذاکره ‌کنندگان امریکا و روسیه چهارشنبه در دو دیدار جداگانه درباره وضعیت ‌گفتگوها رایزنی کردند.

میخاییل اولیانوف، مذاکره‌کننده روسیه با انتشار خبر دیدار با رابرت مالی، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران، در توییتر خود نوشته است: « رایزنی و هماهنگی نزدیک میان هیات های روسیه و امریکا در طول مذاکرات وین پیش شرط مهمی برای پیشرفت گفت‌وگوها در جهت احیای برجام است».

این در حالی است که تنش میان امریکا و متحدان غربی آن با روسیه پس از افزایش نیروهای روسی در مرز با کواکراین، افزایش یافته است.

بایدن و پوتین روی موضوعات مختلف تلفنی گفتگو می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد