بدون-پیش-شرط-برای-به-رسمیت-شناختن-طالبان-هیچ-اقدامی-نشود

معاون پارلمان اتحادیه اروپا در حاشیه نشست که در مورد وضعیت زنان افغانستان از سوی پارلمان این اتحادیه دایر شده بود، گفت که هیچ اقدامی برای به رسمیت شناختن طالبان بدون پیش شرط، نباید صورت گیرد.

به گزارش افغان نیوز؛ هایدی هاوتالا، معاون پارلمان اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفته است؛ تا زمانیکه تبعیض جنسیتی در افغانستان وجود داشته باشد و به حقوق بشر احترام نشود، هیچ قدمی نباید برای به رسمیت شناختن طالبان برداشته شود.

پارلمان اتحادیه اروپا روز سه شنبه نشست دو روزه را زیر عنوان «روزهای زنان افغان» در بروکسل آغاز کرد.

در این نشست شمار زیادی از فعالان زن افغانستان از جمله سیما سمر رییس پیشین کمیسیون حقوق بشر افغانستان، ظریفه غفاری شهردار سابق میدان شهر، شهرزاد اکبر رییس سابق کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، صحرا کریمی رییس پیشین افغان فلم و برخی دیگر از فعالان زن حضور داشتند.
زنان فعال افغانستان در گروه‌های کاری مختلف در مورد مشکلات زنان افغانستان منجمله تبعیض جنسیتی از سوی طالبان صحبت کردند.

در روز نخست این نشست، روبرتا متزولا رییس پارلمان اروپا نیز تبعیض سیستماتیک جنسیتی علیه زنان افغانستان توسط طالبان را به شدت محکوم کرد.

اتحادیه اروپا هدف از برگزاری این نشست را حفظ توجه به وضعیت زنان افغانستان در سطح بالای جامعه بین‌المللی خوانده است.

این در حالی است که طالبان به تازگی دو فعال مدنی به نام‌های مرسل عیار در کابل و فیاض غوری، فعال مدنی در هرات را بازداشت کرده اند.

همچنان از سرنوشت تمنا زریاب پریانی و پروانه ابراهیم خیل که نزدیک به دو هفته پیش به دلیل نامعلوم از خانه‌های شان بازداشت شده‌اند، خبری نیست.

طالبان بازداشت آنان را تایید نکرده و آنرا اتهام بی اساس می‌خوانند.

بدون پیش شرط برای به رسمیت شناختن طالبان هیچ اقدامی نشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد