برادر-به-زلزله‌زدگان-هرات-وعده-اعمار-منازل-معیاری-سپرد

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرا که جهت بازدید از مناطق زلزله‌زده هرات به این ولایت سفر کرده، گفته است که برای آسیب‌دیدگان این زمین‌لرزه منازل معیاری اعمار خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز؛ طبق گزارش باختر آقای برادر در نشستی با حضور والی هرات، نمایندگان ادارات دولتی، تاجران و سرمایه گذاران با ابراز تسلیت به خانواده‌های قربانیان گفته است که مسوولان به مشکلات آسیب‌دیدگان  رسیدگی می کنند.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا بیان کرده که در زمین‌لرزه هرات هزارو 200 تا 500 خانه مسکونه تخریب شده که در آینده به این تعداد خانه‌های پخته و میعاری دوباره ساخته خواهد شد.

او گفته است: «برای زخمیان رسیدگی درست صورت گرفته است، زخمیانی که در هرات قابل تداوی نباشند زمینه انتقال شان به کابل فراهم شده است».

زمین‌لرزه‌ی ۶.۳ ریشتری روز شنبه، ولسوالی زنده‌جان و شماری دیگر از ولسوالی‌های هرات تکان داد که این زمین‌لرزه با پس‌لرزه‌های متعدد به همراه بود.

روز گذشته نیز زمین‌لرزه‌ای به قدرت 4.6 ریشتر شمال ولایت هرات را تکان داد.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی روز گذشته شمار جان‌باختگان زمین‌لرزه هرات را نزدیک به چهار هزار نفر اعلام کرد.

با این حال، دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل، پنج میلیون دالر کمک برای رسیدگی قربانیان زمین‌لرزه هرات درخواست کرده است اما؛ حمایت مادی فوری از چند کشور محدود صورت گرفته است.

جانان سایق، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افزوده است که بر اثر زمین‌لرزه در هرات، ۲۰ روستا و‌ نزدیک به دوهزار خانه نیز تخریب شده است.

برادر به زلزله‌زدگان هرات وعده اعمار منازل معیاری سپرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد