برادر-عازم-ارزگان-شد

معاون اقتصادی رییس‌الوزرای حکومت سرپرست روز گذشته به هدف رسیدگی به آسیب دیدگان سیل به ولایت ارزگان سفر کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر معاونت اقتصادی رییس‌الوزرا امروز سه‌شنبه(28 حمل) در صفحه‌ی ایکس خود نوشته است که ملا عبدالغنی برادر، در دیدار با مردم ارزگان از همکاری با آسیب دیدگان اطمینان داده و گفته است که حکومت سرپرست موظف است تا به مشکلات شهروندان رسیدگی کند.

این در حالی است که در نتیجه بارش برف و باران و جاری شدن سیلاب‌ها در سه روز پسین در کشور، ده‌ها تن جان باخته‌ و بسیاری خانه های مسکونی تخریب شده‌است.

 وزارت دولت در امور رسیدگی به رویدادهای طبیعی گفته است که در کنار تلفات جانی، زیان‌های هنگفت مالی نیز به شهروندان کشور وارد شده است.

 جانان سایق سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی، می‌گوید که از اثر این سیلاب‌ها، دوصد راس مواشی تلف، بیش از شش‌صد خانه به گونه کلی و قسمی از بین رفته و دوهزار جریب زمین زراعتی نیز تخریب شده‌اند.

 وی گفت: «نظر به آمارهای ابتدایی، متاسفانه از اثر سیلاب‌‌های اخیر سی و سه نفر شهید و بیست و هفت تن دیگر زخمی شده‌اند. همین گونه، شش‌صدو شش خانه نیز به گونه قسمی و کلی تخریب شده‌اند.»

آقای سایق افزوده است که در هماهنگی با وزارت‌های صحت عامه، دفاع، فواید عامه و برخی از نهادهای دیگر خود را به محل‌های آسیب‌پذیر رسانده و از افزایش تلفات جلوگیری کرده‌اند.

به گفته‌ی او بیش‌تر تلفات جانی و مالی در ولایت‌های فراه، هرات، زابل و قندهار بوده‌ است.

آقای سایق افزوده است: «تلفات زیاد اکثریت در ولایت فراه، هرات، زابل و قندهار بوده و بیش‌تر قربانیان نیز از ولایت قندهار بوده است».

این وزارت از افزایش تلفات سیلاب‌ها و احتمال بارش برف و باران و نیز جاری شدن سیلاب‌های در ولایت‌های کشور در روزهای آینده نیز هشدار می‌دهد.

برادر عازم ارزگان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد