برای-اولین-بار-یک-زن-رئیس-سازمان-سیا-امریکا-شد

خانم هسپل در حالی رئیس سازمان سیا امریکا شد که انتقادهای زیادی از سابقه ابهام‌برانگیز وی در برخی رسانه‌های آمریکایی نسبت به احتمال رای مثبت سنا به وی ابراز تردید کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: خانم هسپل اولین زن است که در تاریخ امریکا رئیس سازمان سیاه میشود و این در حالی است که شماری از رسانه های امریکایی از احتمال رای مثبت سنا به وی ابراز تردید کرده بودند.

رای مثبت چند سناتور دموکرات موجب شد تا این افسر سابق اطلاعاتی به نخستین زنی در تاریخ آمریکا بدل شود که بر ریاست سازمان سیا تکیه بزند.

سابقه خانم هسپل به ویژه به عملکرد او در سال ۲۰۰۲ در تایلند مربوط می شود که ظاهرا او در یک زندان مخفی، بازداشت‌شدگان را شکنجه می‌کرده است.

گزارش‌ها حاکی است خانم هسپل در سال ۲۰۰۵، زمانی که رئیس دفتر «سرویس مخفی ملی» بوده دستور تخریب ده‌ها نوار ویدئویی از شکنجه‌گاه جنجالی تایلند را صادر کرده است. او در جلسه تأیید صلاحیتش در سنا، تخریب این نوارها را تأیید کرد و مدعی شد که هدفش پنهان نگاه داشتن هویت برخی از مأموران سیا بوده که چهره‌هایشان در آن فیلم‌ها نمایان بوده‌ است.

مایک پمپئو، رئیس پیشین سیا از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به عنوان وزیر خارجه این کشور معرفی شد که تایید این گزینه نیز با بحث‌های فراوانی همراه بود. به این ترتیب خانم هسپل رسما کار خود را به عنوان رئيس سازمان سیا و به جای مایک پمپئو آغاز خواهد کرد.

برای اولین بار یک زن رئیس سازمان سیا امریکا شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد