برگزاری-رزمایش-مشترک-نظامی-روسیه،-چین-و-هند

همزمان با تلاش‌های غرب برای انزوای روسیه، مسکو، چین و هند رزمایش مشترک نظامی برگزار می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ مسکو رزمایش نظامی بزرگی را با همراهی چین و هند، یکی از متحدان امریکا در آسیا، برگزار می‌کند

به گفته وزارت دفاع روسیه، رزمایش وستوک 2022 (شرق 2022) از 1 تا 7 سپتامبر در نقاط مختلف خاور دور روسیه و دریای چاپان برگزار می شود و بیش از 50 هزار سرباز و  5 هزار واحد تسلیحاتی شامل 140 هواپیما و 60 کشتی جنگی در آن شرکت دارند.

این رزمایش نظامی یک هفته‌ای در چارچوب سازمان همکاری شانگهای و سازمان پیمان امنیت جمعی برگزار می‌شود.

حضور هند در این رزمایش نظامی از آن جهت اهمیت دارد که واشنگتن همواره روابط نزدیکی با دهلی نو داشته و از این کشور خواسته از تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه حمایت کند.

هند یک یگان نظامی کوچک ۷۵ نفره، از جمله متشکل از واحد موسوم به «گورخا» را راهی این رزمایش نظامی می‌کند.

هند که پیشتر هم در این رزمایش دوره‌ای شرکت کرده به دلیل اتکای خود به تسلیحات روسی برای تنش‌های مرزی مداوم با چین و پاکستان، از جانبداری در مورد جنگ روسیه با اوکراین اجتناب کرده و رویکرد محتاطی را در قبال این بحران در پیش گرفته است.

 دهلی نو برای نخستین بار، هفته گذشته در شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش از آن که ولودیمیر زلنسکی، ریيس جمهوری اوکراین در نشست این سازمان به صورت ویدویی سخنرانی کند، علیه روسیه رای داد.

هند در عین حال از تولید مشترک هلیکوپتر با روسیه خودداری و همچنین طرح دیگری برای خرید نزدیک به ۳۰ جنگنده از مسکو را متوقف کرده است.

با این همه امریکا نگران حضور نظامی هرچند اندک هند در این رزمایش است و این امر تلاش‌های جهانی را که با هدف منزوی کردن روسیه صورت گرفته، به چالش می‌کشد.

روسیه پیشتر اعلام کرده بود که در میانه جنگ اوکراین، رزمایش های نظامی گسترده ای را همراه با نیروهای چینی برای نشان دادن روابط دفاعی نزدیک بین مسکو و پکن آغاز خواهد کرد.

این رزمایش در هفت میدان تیر در شرق دور روسیه انجام خواهد شد و نیروهایی از چندین کشور شوروی سابق، چین، هند، لائوس، مغولستان، نیکاراگوئه و سوریه در آن حضور خواهند داشت.

برگزاری رزمایش مشترک نظامی روسیه، چین و هند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد