بریتانیا-زمان-انتخابات-این-کشور-را-اعلام-کرد

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که نخست وزیر بریتانیا اعلام کرده که کشورش تا چند ماه دیگر شاهد انتخابات سراسری خواهد بود

به گزارش افغان نیوز؛ به نقل از رویترز ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا روز گذشته (چهارشنبه، ۲ جوزا) در بین خبرنگاران، اعلام کرده که این کشور به تاریخ ۴ جولای انتخابات برگزار می‌کند.
بر اساس گزارش‌ها آقای سوناک، زمان اعلام شده چند ماه زودتر از زمانی است که انتظار می‌رفت انتخابات برگزار شود.
 سوناک، زمان برگزاری انتخابات سراسری در بریتانیا را در مقابل دفترش در خیابان داونینگ در لندن اعلام کرده است.
وی افزوده است: «اکنون زمان آن است که بریتانیا آینده خود را انتخاب کند و تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد بر روی پیش‌رفت‌هایی که ما انجام داده‌ایم، پیش برود یا خطر بازگشت به نقطه اول را دارد».
وی گفته است: «طی چند هفته آینده، من برای هر رای مبارزه خواهم کرد. اعتماد شما را جلب خواهم کرد و به شما ثابت خواهم کرد که تنها یک دولت محافظه کار به رهبری من، ثبات اقتصادی ما را که به سختی به دست آورده‌ایم، به خطر نمی‌اندازد».
نخست وزیر بریتانیا، کیر استارمر، رهبر حزب کارگر را متهم به بی‌برنامه‌گی کرده و می‌گوید که او همیشه راه‌ آسان را در پیش گرفته است.
اما؛ استارمر که حزب کارگر را پس از انحراف به چپ، به میدان سیاسی کشانده است، در بیانیه‌ی با یک کلمه «تغییر» پاسخ داده است.
وی به مردم گفته است: «در ۴ جولای شما (رای‌دهندگان) حق انتخاب دارید و با هم می‌توانیم هرج و مرج را متوقف کنیم. می‌توانیم ورق را برگردانیم. می‌توانیم بازسازی بریتانیا و تغییر کشورمان را آغاز کنیم».
پیش‌بینی‌های رویترز نشان می‌دهد که انتظار می‌رود حزب محافظه‌کار رشی سوناک، پس از ۱۴ سال در برابر حزب کارگر، شکست بخورد.

بریتانیا زمان انتخابات این کشور را اعلام کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد