بریتانیا-نیروگاه-اتمی-به-ارزش-میلیارد-دالر-می‌سازد

دولت بریتانیا ساخت یک نیروگاه اتمی جدید به ارزش ۲۰ میلیارد پوندی (۲۴میلیارد دالری) در «سافولک» در شرق انگلیس را تصویب کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری آناتولی روز (چهارشنبه، 29 سرطان) نوشت که نیروگاه «سایزول» توسط یک شرکت فرانسوی متعلق به دولت فرانسه ساخته خواهد شد و آنطور که ادعا شده این تاسیسات اتمی می‌تواند برق ۶ میلیون فامیل را تامین کند.

ساخت این تاسیسات بارها به تعویق افتاد، اما؛ دولت بریتانیا در نهایت روزگذشته آن‌را تایید کرد.

مقام‌های بریتانیایی  می‌گویند که ساخت این تاسیسات اتمی برای منطقه خوب خواهد بود و هزاران فرصت را برای مردم و مشاغل محلی ایجاد کرده و تنوع زیستی منطقه  را تقویت می‌کند.

پیش از این «کواسی کوارتنگ»، وزیر تجارت انگلیس گفته بود که  در قالب بخشی از سیاست‌های این کشور برای توسعه  تامین حامل‌های انرژی داخلی در انگلیس متاثر از پیامدهی درگیری نظامی روسیه و اوکراین، این کشور می‌خواهد حدود ۷ نیروگاه اتمی بسازد.

اوگفت: «شرایط برای ساخت ۶ تا ۷ نیروگاه اتمی در انگلیس تا سال ۲۰۵۰ فراهم است».

این کشور در تلاش‌ است با توجه به تداوم جنگ روسیه با  اوکراین برای کاهش وابستگی خود به منابع انرژی روسیه، نیروگاه های اتمی جدید تاسیس کند.
لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا اخیرا خواستار قطع واردات انرژی شامل نفت و گاز از روسیه شد. تراس گفت: «جنگ در اوکراین جنگ ما و جنگ همه است. مصمم به همکاری با متحدان خود بر روی طرح جدید مارشال برای حمایت از اوکراین هستیم».
او با موثر دانستن تحریم‌های جهانی علیه روسیه، ادعا کرد: «تحریم‌ها باعث شد روسیه نتواند بدهی‌های خود را پرداخت کند. ما باید صادرات نفت و گاز از روسیه را نیز تحریم کنیم».

این بیانات در حالی مطرح شده که با توجه به در پیش بودن فصل سرما بیم قطعی یا کاهش جریان صدور گاز طبیعی روسیه را به قاره اروپا وجود دارد.

رییس کمیسیون اروپا به تازگی گفت که اتحادیه اروپا باید برنامه‌های اضطراری جهت آماده شدن برای قطع کامل گاز روسیه را انجام دهد.

اورسولا فون درلاین، رییس کمیسیون اروپا به قانونگذاران اتحادیه اروپا در شهر «استراسبورگ» در فرانسه گفت: «ما همچنین باید اکنون برای اختلال بیشتر در عرضه گاز و حتی قطع کامل عرضه گاز روسیه آماده شویم».

پیش از این رییس جمهور روسیه در سخنانی هشدار داده بود که ادامه تحریم‌ها علیه روسیه پیامدهای فاجعه باری برای بازارهای جهانی به همراه خواهد داشت

بریتانیا نیروگاه اتمی به ارزش 24 میلیارد دالر می‌سازد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد