بزرگ‌ترین-میدان-هوایی-جهان-در-ترکیه-افتتاح-شد

میدان هوایی جدید استانبول که سومین فرودگاه بین‌المللی این شهر به شمار می‌رود، با حضور رئیس جمهوری ترکیه به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش افغان نیوز: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از دیدار از محل کنترول این میدان هوایی گفت، با آغاز فعالیت این میدان نیاز است تا قلمرو هوایی اروپا از سر تنظیم شود و افزود که استانبول بعد از این به مرکز برزگ ترانزیت مبدل خواهد شد.

این میدان هوایی که ظرفیت پذیرش سالانه ۹۰ میلیون مسافر را دارد، در حال حاضر یکی از پنج میدان هوایی بزرگ جهان به شمار می‌رود و با اجرای طرح‌های توسعه آن، سال‌ها عنوان بزرگ‌ترین میدان هوایی جهان را از آن خود خواهد کرد.

مطابق اعلام شرکت «آی جی اِی» که پیمانکار اصلی این فرودگاه محسوب می‌شود، ظرفیت این میدان طی ۱۰ سال آینده به ۲۰۰ میلیون مسافر افزایش خواهد یافت.

چهار طرح تکمیل میدان هوایی جدید استانبول در سال ۲۰۲۸ تکمیل خواهد شد که در این صورت این میدان دارای شش باند پرواز و دو پایانه مسافری ۷۶ کیلومتر مربعی خواهد شد.

در سال ۲۰۱۷ میلادی میدان هوایی آتلانتای امریکا توانست ظرفیت پذیرش و جابجایی حدود ۱۰۴ میلیون مسافر در سال را کسب کند. فرودگاه‌های پکن با ظرفیت پذیرش حدود ۹۶ میلیون، دوبی با توان پذیرش بیش از ۸۸ میلیون، توکیو با ظرفیت جابجایی بیش از ۸۵ میلیون مسافر و لوس‌آنجلس با امکان پذیرش افزون بر ۸۴ میلیون مسافر از جمله بزرگ‌ترین میدان های هوایی جهان به شمار می‌روند.

ترافیک هوایی ترکیه در سال ۲۰۱۷ میلادی نزدیک به ۱۱ درصد و در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۵.۷ درصد افزایش یافته است.

میدان هوایی آتاتورک استانبول در حال حاضر دارای ظرفیت جابجایی ۶۴ میلیون مسافر و فرودگاه صبیحای این شهر نیز توان پذیرش ۳۰ میلیون مسافر را در سال دارد.

بزرگ‌ترین میدان هوایی جهان در ترکیه افتتاح شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد