بشار-اسد-در-انتخابات-ریاست-جمهوری-سوریه-پیروز-شد

بشار اسد با کسب بیش از ۹۵ درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری سوریه پیروز شد.

به گزارش افغان نیوز: حموده صباغ رئیس پارلمان سوریه اعلام کرد که بشار اسد با بیش از ۹۵ درصد آرا، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شده است.

​انتخابات ریاست جمهوری سوریه روز گذشته پنج‌شنبه( 6، جوزا ) با مشارکت شهروندان سوری و با رقابت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و محمود احمد مرعی و عبدالله سلوم عبدالله برگزار شد.

رئیس پارلمان سوریه در کنفرانس خبری اعلام نتایج انتخابات گفت که ۱۴میلیون و ۲۳۹هزار شهروند سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کردند.

وی در ادامه گفت که «بشار حافظ الاسد» توانست ۱۳میلیون و ۵۴۰هزار و ۳۶۰رای بدست بیاورد که معادل ۹۵.۱درصد از آرای اخذ شده بود.

حموده صباغ افزود: «محمود مرعی، توانست ۴۷۰هزار و ۲۷۶رای بدست بیاورد که معادل ۳.۳ درصد آرا بوده و عبدالله سلوم عبدالله نیز ۲۱۳هزار و ۹۶۸ رای بدست آورده که معادل ۱.۵ درصد از آرای شرکت کنندگان در انتخابات بوده است.»

رئیس پارلمان سوریه گفت: ۱۴میلیون و ۲۳۹هزار نفر در این انتخابات شرکت کردند که معادل ۷۸درصد از تمامی واجدین شرایط شرکت کنندگان در انتخابات بوده است.

بشار اسد که از سال ۲۰۰۰ به عنوان رئیس جمهور سوریه در این سمت حکومت می‌کند برای یک دوره ۷ ساله دیگر انتخاب شد. در انتخابات گذشته در سال ۲۰۱۴ او ۸۸ درصد آراء الکترال را بدست آورده بود.

 

بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه پیروز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد