بلینکن-با-وزیران-خارجه-پنح-کشور-عربی-دیدار-می‌کند

وزیر خارجه امریکا برای ایجاد وقفه بشردوستانه در جنگ اسراییل و فلسطین، وارد اردن شده و قرار است با ملک عبدالله، پادشاه این کشور دیدار کند.

به گزارش افغان نیوز؛ گاردین گزارش داده است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا ناوقت روز گذشته (جمعه، 12 عقرب) از اسراییل وارد امان، پایتخت اردن شده است.

طبق گزارش این رسانه، بلینکن همچنان در نشست وزیران خارجه‌ پنج کشور عربی که با حضور محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار می‌شود، نیز اشتراک خواهد کرد.

وزارت خارجه‌ اردن اعلام کرده که وزیران خارجه‌ عربستان، قطر، امارات، مصر و اردن و نمایندگان فلسطین در این نشست بر موضع اعراب مبنی بر درخواست آتش‌بس فوری، ارائه‌ کمک‌های بشردوستانه و راه‌های پایان وخامت خطرناکی که امنیت منطقه را تهدید می‌کند، تاکید خواهند کرد.

بلینکن پیش از سفر به اردن با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل دیدار ودر مورد پیشنهاد «وقفه‌ بشردوستانه» در جنگ غزه برای آزادی گروگان‌های اسراییلی از نزد حماس گفتگو کرده است.

نخست‌وزیر اسراییل پس از دیدار با بلینکن هشدار داده است که «آتش‌بس موقت» در غزه بدون آزادی گروگان‌های اسراییلی از نزد حماس برقرار نخواهد شد.

این در حالی است که حملات هوایی، زمینی و دریایی اسراییل همچنان بر نوار غزه ادامه دارد و روز گذشته نیروهای بر کاروان آمبولانس‌های حامل زخمیان فلسطینی در گذرگاه رفح حمله هوایی انجام داد.

وزارت صحت فلسطین اعلام کرده است که در حمله هوایی نیروهای اسراییلی بر کاروان آمبولانس‌ها دست کم 15 نیر کشته و 60 تن دیگر زخمی شده‌اند.

این حمله اسراییل با واکنشی نیز به همراه بوده و آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل گفته است از حمله اسراییل بر کاروان آمبولانس‌ها «وحشت‌زده» شده است.

بلینکن با وزیران خارجه پنح کشور عربی دیدار می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد