بلینکن-به-نتانیاهو-به-انتخاب‌های-سخت-تن-دهید

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ امریکا از اسراییل خواسته که برای عادی‌سازی روابط با بیشتر همسایگان خود به «انتخاب‌های سخت» تن‌ دهد.

به گزارش افغان نیوز؛ رویترز گزارش داده که وزیر خارجه امریکا این در خواست را روز گذشته (سه‌شنبه، 19 جدی) و در جریان گفتگو با رهبران اسراییل در تل‌آویو مطرح کرده است.

بلینکن در جریان چهارمین دور سفر خود به خاورمیانه از اسراییل خواسته است که از رهبران فلسطینی که مایل به زندگی مسالمت‌آمیز در کنار اسراییلی‌ها هستند، حمایت کند.

طبق گزارش رویترز، بلینکن نسبت به تلفات روزانه‌ جنگ با حماس در غزه به رهبران اسراییل هشدار داده و گفته است که این تلفات بسیار بالا است.

وزیر خارجه‌ امریکا پس از دیدار با رهبران اسراییل در یک کنفرانس مطبوعاتی، در مورد واکنش بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل و کابینه‌اش به درخواست تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی، توضیحی ارائه نکرد‌ه است.

در گزارش این رسانه آمده است که آقای بلینکن تنها گفته است که اسراییل باید برای استفاده از فرصتی که منجر به ادغام آن در خاورمیانه می‌شود، به «تصمیمات و انتخاب‌های سخت» تن بدهد.

وزیر خارجه‌ امریکا افزوده است که رهبران فلسطین نیز باید رویه‌ خود را اصلاح کنند و حکومت خود را بهبود بخشند و اسراییل باید از اقداماتی که موجب تضعیف آن می‌شود دست بردارد.

بلینکن از درگیری و خشونت شهرک‌نشینان، گسترش شهرک‌ها، تخریب‌ها و اخراج‌ها درکرانه‌ باختری نیز انتقاد کرده و گفته است که این اقدامات کار اسراییل برای رسیدن به صلح و آرامش را سخت‌تر می‌کند.

وزیر خارجه‌ امریکا در چهارمین دور سفر خود به خاورمیانه با رهبران کشورهای مختلف در مورد جلوگیری از گسترش جنگ غزه و افزایش کمک‌های بشردوستانه به این منطقه گفتگو کرده است.

بلینکن به نتانیاهو: به انتخاب‌های سخت تن دهید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد