بنت-خواستار-توقف-اخراج-مهاجران-افغان-از-سوی-پاکستان-شد

گزارشگر ویژه‌ سازمان ملل درباره‌ حقوق بشر افغانستان از پاکستان خواسته که اخراج دسته‌جمعی مهاجران و پناهجویان افغانستان را متوقف و از یک بحران دیگر جلوگیری کند.

به گزارش افغان نیوز؛ ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان برای حقوق بشر افغانستان شب گذشته  (سه‌شنبه، ۹ عقرب) در ایکس نوشته است: از پاکستان می‌خواهیم با لغو برنامه‌های خود برای اخراج دسته‌جمعی مهاجران به افغانستان از یک بحران دیگر برای افغان‌ها جلوگیری کند.

روز گذشته آخرین روز ضرب‌الاجل پاکستان برای مهاجران بدون اسناد بود و پولیس این کشور با استفاده از بلندگوی مساجد از مهاجران افغانستان خواستار برگشت به کشور شده بود.

دولت پاکستان بارها اعلام کرده است که بر تصمیم خود برای اخراج اجباری مهاجران غیر قانونی از جمله پناهجویان افغانستان قاطع استاده است و پس از پایان مهلت، مهاجران بدون مدرک را اخراج می‌کند.

مقام‌های پاکستانی گفته‌اند که اقدام علیه افرادی که از ترک پاکستان خودداری کرده‌اند به‌طور جدی در ۲۴ ساعت آینده آغاز می‌شود.

این در حالی است که در کم‌تر 15روز، بیش از 86 هزار مهاجر افغانستان از پاکستان به کشور برگشت کرده اند.

به تازگی ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر ا.ا دستو داده است که کمیته‌ای برای انتقال رایگان مهاجران اخراجی از پاکستان تشکیل شود.

بنت خواستار توقف اخراج مهاجران افغان از سوی پاکستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد