بنفشه-یعقوبی-برنده-جایزه-بین‌المللی-زنان-شجاع-شد

وزارت امور خارجه امریکا گفته است که بنفشه یعقوبی، عضو پیشین کمیسیون حقوق بشر افغانستان و ۱۱ زن دیگر، برنده جایزه «زن شجاع» سال ۲۰۲۴ این وزرات شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور خارجه امریکا روز گذشته (جمعه، 11 حوت) فهرست برندگان جایزه بین المللی زنان شجاع این وزارت را اعلام کرد که یکی از آنان بنفشه یعقوبی، عضو پیشین کمیسیون حقوق بشر افغانستان می‌باشد.

در این اعلامیه آمده است که خانم یعقوبی دارای اختلال بینایی است و سال‌ها به عنوان وکیل مدافع حقوق زنانی کار کرده که با خشونت مواجه بوده‌اند و در سال ۲۰۰۸ با همکاری همسرش «سازمان رهیاب» را برای آموزش و توان‌بخشی به افراد نابینا در افغانستان تاسیس کرده بود.

بر بنیاد این اعلامیه قرار است که این جایزه دوشنبه هفته جاری در مراسمی با حضور جیل بایدن، بانوی اول امریکا و انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آن کشور اهدا شود.

وزارت امور خارجه امریکا گفته است که خانم یعقوبی همواره برای معلولان دادخواهی نموده و برای کودکان نابینا زمینه آموزشی فراهم کرده است و او اکنون در خارج از کشور به‌سر می‌برد و هنوز هم به دادخواهی برای حقوق معلولان، کودکان نابینا و آموزش دختران افغان ادامه می‌دهد.

جایزه بین‌المللی زنان شجاع وزارت خارجه از سال ۱۳۹۶ به این‌سو به زنانی اهدا می‌شود که شجاعت، قدرت و رهبری استثنایی در دفاع از صلح، عدالت، حقوق بشر، برابری جنسیتی و توان‌مندسازی زنان و دختران از خود نشان داده‌اند.

بنفشه یعقوبی برنده جایزه بین‌المللی زنان شجاع شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد