به-دلیل-انتقاد-از-حضور-طالبان-نشست-شوراهای-اسلامی-استرالیا-لغو-شد

فدراسیون شوراهای اسلامی استرالیا(AFIC) نشست مجازی را که قرار بود روز شنبه با حضور دو عضو ارشد طالبان برگزار شود، یک روز پس از نشر تبلیغات آن از سوی این فدارسیون لغو شد.

به گزارش افغان نیوز؛ «اس‌بی‌اس» گزارش داده است که این نشست به هدف بحث در باره آینده افغانستان با حضور سهیل شاهین، سید عبدالبصیر صابری از مقام‌های ارشد طالبان و راتب جنید، رییس فدارسیون شوراهای اسلامی و شیخ عبدالقدوس الازهری، یکی از مفتی‌یان استرالیا، برگزار شود.

حکومت ایالتی استرالیا به گونه رسمی از فدراسیون شوراهای اسلامی خواسته که این نشست را لغو کند.

پیش از برگزاری، این نشست با انتقادها و مخالفت‌های گسترده جامعه افغان‌های مقیم آسترالیا روبه‌رو شده است و برخی آن را «شرم‌آور» و «توهین‌آمیز» برای مردم افغانستان، به‌ویژه زنان و اقلیت‌های قومی، توصیف کردند.

راتب جنید، رییس فدراسیون شوراهای اسلامی استرالیا نیز تایید کرده است که این سازمان با گسترش واکنش‌ها نشست خود را لغو کرده است.

در هیمن حال گروهی از سازمان‌های متعلق به افغان‌های استرالیا با نشر بیانیه‌یی از این فدارسیون خواسته بودند که دعوت خود را از اعضای طالبان پس بگیرد و از جامعه افغان‌های استرالیایی بدون قیدوشرط معذرت خواهی کند.

این در حالی است که با تسلط طالبان بر افغانستان سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری به گونه دوامدار نگرانی خود را از وضعیت حقوق بشری و حق آموزش دختران در افغانستان ابراز کرده اند. در آخرین مورد روز گذشته سازمان عفو بین‌الملل در گزراشی اعلام کرده است که حقوق و آرمان‌های یک نسل کامل از دختران در افغانستان نادیده گرفته شده و سرکوب می‌شود.

به دلیل انتقاد از حضور طالبان نشست شوراهای اسلامی استرالیا لغو شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد