به-رسمیت-شناختن-دولت-طالبان-در-اولویت-قرار-ندارد

نماینده ویژه وزیر خارجه قطر در امور مبارزه با تروریزم و حل منازعات گفته است که در حال حاضر به رسمیت شناختن دولت طالبان در افغانستان برای کشورش در اولویت قرار ندارد.

به گزارش افغان نیوز؛ مطلق القحطانی، نماینده ویژه وزیر خارجه قطر در امور مبارزه با تروریزم و حل منازعات که در یک نشست امنیتی در دوحه گفته است که کشورش بر این باور است که به رسمیت شناختن دولت طالبان در افغانستان در اولویت قرار نداشته و باید تمرکز بر تعامل با اداره جدید طالبان و پاسخگویی به بحران بشری در این کشور باشد.

نماینده ویژه وزیر خارجه قطر از کشورهای جهان خواست تا با دولت طالبان در افغانستان همکاری عمیق‌تری داشته باشند.

آقای القحطانی از طالبان خواست تا به عنوان یک دولت «مسوول»عمل کنند و برای زنان حق کار و برای دختران حق تحصیل بدهند.

او گفته است که در حال حاضر به رسمیت شناختن دولت طالبان در افغانستان اولویت ندارد و اکنون آنچه اولویت دارد کمک‌های بشر دوستانه، آموزش و خروج مصون مردم از این کشور است.

آقای القحطانی تصریح کرده است که اکنون بهترین گزینه تشریک مساعی، همکاری و مساعدت بیشتر است و طالبان نیز باید به سوی یک دولت همه شمول که در آن افغان‌ها آینده خود را تعیین کنند حرکت کند.

قحطانی گفته است که ممنوعیت آموزش و تحصیل دختران  از دیدگاه دین (اسلامی) قابل قبول نیست.

بااین‌حال، قطر میزبان دفتر سیاسی طالبان بود.  این کشور مذاکرات میان امریکا و طالبان را تسهیل کرد که در نتیجه آن توافقنامه صلح میان طالبان و امریکا امضا شد که بربنیاد آن خروج نظامیان امریکایی و متحدانش از افغانستان رقم خورد.

به رسمیت شناختن دولت طالبان در اولویت قرار ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد