به-رسمیت-شناسی-ا-ا؛-درانی-با-هماهنگ-کننده-سازمان-ملل-گفتگو-کرد

آصف علی درانی، نماینده‌ ویژه پاکستان در امور افغانستان می‌گوید که با فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ‌کننده‌‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان روی به رسمیت شناختن رژیم امارت اسلامی گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ‌کننده‌‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل پس از ایران به پاکستان رفته و تاکنون با آصف علی درانی و حنا ربانی کهر، معاون وزیر خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کرده است.

درانی شب گذشته (دوشنبه، ۲ اسد) در توییتی نوشته است که به رسمیت شناختن رژیم امارت اسلامی پناهگاه‌های تحریک طالبان پاکستان، حقوق زنان، محدودیت‌های بانکی، دارایی‌های مسدودشده و بحران بشردوستانه در افغانستان از محورهای گفتگویش با هماهنگ‌کننده سازمان ملل بوده است.

وزارت خارجه پاکستان هم از دیدار حنا ربانی با هماهنگ‌کننده سازمان ملل خبر داده و نوشته است که در این دیدار بر تلاش بین‌المللی در راستای ایجاد مسیرهای اقتصادی پایدار برای افغان‌های عادی، به ویژه زنان و دختران تاکید شده است.

حنا ربانی افزوده است که پاکستان متعهد به همکاری با جامعه بین المللی در این راستا است.

این در حالی است که آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان چند هفته‌ای گذشته در کابل سفر داشت و با مقام‌های امارت اسلامی دیدار و گفتگو کرده بود.

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده بودند که او موظف شده است که «پیام روشن» پاکستان را به ا.ا منتقل کند و از پایان‌ صبر آن کشور هشدار دهد.

به گزارش روزنامه دان، آقای درانی بر تعهد قاطع پاکستان برای همکاری نزدیک با ا.ا در پیشبرد اهدافی که صلح و امنیت در منطقه را تقویت کند، تاکید کرده است.

 

 

به رسمیت شناسی ا.ا؛ درانی با هماهنگ کننده سازمان ملل گفتگو کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد