بورل-برای-متوقف‌کردن-نتانیاهو-نباید-به-امریکا-متکی-شد

جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت که تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از درگیری‌ها ادامه دارد، اما کسی قادر به متوقف کردن بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل، نیست و نباید برای این موضوع فقط به ایالات متحده متکی بود.

به گزارش افغان نیوز؛ این درحالی است که نتانیاهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایران را تهدید کرد و بر ادامه جنگ تا تحقق اهداف اسراییل تأکید کرد.

 او همچنین از توافق صلح با عربستان سعودی به عنوان راهکاری برای تقویت منطقه یاد کرد و از حزب‌الله و حماس به شدت انتقاد کرد. نتانیاهو گفت که اسراییل برای نابودی حماس و دفاع از خود در برابر حزب‌الله آماده است.

با این حال، ارتش اسراییل می‌گوید که دو تیپ ذخیره (تیپ ۶ و ۲۲۸) را در مرز لبنان به حالت آماده‌باش درآورده است. هر تیپ معمولاً ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سرباز دارد. این نیروها به منظور مقابله با حزب‌الله لبنان مستقر شده‌اند تا به گفته ارتش اسراییل، امنیت ساکنان شمال این کشور تأمین شود.

 با این حال، برخی ناظران معتقدند این تحرکات می‌تواند بیشتر به‌عنوان نمایش قدرت برای وادار کردن حزب‌الله به عقب‌نشینی از مرز باشد.

تنش‌ها در منطقه به‌ویژه پس از کشته شدن فرماندهان نظامی حزب‌الله افزایش یافته و حملات اسراییل و حزب‌الله شدت گرفته است.

 از زمان آغاز حملات اسراییل به لبنان، بیش از ۳۰ هزار نفر به سوریه گریخته‌اند و تعداد زیادی نیز مجبور به ترک خانه‌های خود در جنوب لبنان شده‌اند.

 تا کنون حدود ۷۰۰ نفر در لبنان در نتیجه این درگیری‌ها کشته شده‌اند. تنها در ۲۷ سپتامبر (۶ مهر)، ۲۵ نفر در لبنان جان باخته‌اند.

حزب‌الله همچنان به حملات راکتی خود علیه شهرها و روستاهای اسراییل ادامه می‌دهد، در حالی که اسراییل نیز حملات هوایی خود را در لبنان تشدید کرده است.

در همین حال، درخواست‌های آتش‌بس از سوی ایالات متحده، آلمان و دیگر کشورها توسط اسراییل رد شده است. امریکا اعلام کرده بود که این پیشنهاد آتش‌بس با اسراییل هماهنگ شده بود، اما دفتر نتانیاهو این موضوع را رد کرده است.

تلاش‌های دیپلماتیک برای اجرای قطع‌نامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، که هدف آن عقب‌نشینی حزب‌الله به جنوب رودخانه لیطانی است، تا کنون بی‌نتیجه بوده است.

حزب‌الله از زمان حمله حماس به اسراییل در ۷ اکتبر، به حمایت از آنها پرداخته و به حملات راکتی به شمال اسرییل ادامه داده است.

بورل: برای متوقف‌کردن نتانیاهو نباید به امریکا متکی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد