بوگتی-افغان‌ها-در-حملات-انتحاری-پاکستان-دست-دارند

سرفراز بوگتی، وزیر داخله‌ موقت پاکستان ادعا کرده است ۱۴ حمله انتحاری در این کشور از سوی شهروندان افغانستان صورت گرفته است.

به گزارش افغان نیوز؛ روزنامه دان پاکستان روز گذشته (سه‌شنبه، 11 میزان) گزارش کرده که سرفراز بوگتی، وزیر داخله موقت پاکستان این آمار را در پاسخ به سوالی در یک کنفرانس خبری ارائه کرده است.

طبق گزارش، بوگتی گفته است که از ماه جنوری سال جاری میلادی تا اکنون ۲۴ حمله‌ انتحاری در این کشور رخ داده است که ۱۴ مورد آن توسط شهروندان افغانستان انجام شده است.

وزیر داخله‌ موقت پاکستان افزوده است: «هیچ اختلاف نظری وجود ندارد که حملات از جانب افغانستان به ما صورت می‌گیرد و اتباع افغانستان در این حملات دست دارند. ما شواهدی برای آن داریم».

او افزوده که وزارت خارجه پاکستان این موضوع را با مقام‌های ا.ا در افغانستان در میان گذاشته است.

بوگتی گفته است که فرمان هبت‌الله آخوندزاده، رهبر ا.ا در مورد منع حملات در خارج از افغانستان، رعایت‌ نشده است. او ابراز امیدواری کرده که این فرمان در حرف و عمل تطبیق شود.

مقام‌های ا.ا اسلامی هرچند تا کنون در مورد اظهارات تازه وزیر داخله موقت پاکستان چیزی نگفته اند اما؛ پیش از این همواره گزارش‌ها در مورد دست‌داشتن شهروندان کشور در حملات علیه پاکستان را رد کرده‌اند.

بوگتی: افغان‌ها در حملات انتحاری پاکستان دست دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد