بیش-از-درصد-باشندگان-جاغوری-و-مالستان-بی‌جا-شده‌ا‌ند

سازمان ملل متحد اعلام کرده که در اثر درگیری‌های اخیر در ولسوالی‎های جاغوری و مالستان ولایت غزنی، حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد باشندگان این دو ولسوالی از خانه‌‌های‌شان بی‌جا شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه‌ی‌ که از سوی دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (OCHA ) به نشر رسیده، آمده است؛ ۹۳۰ خانواده از ولسوالی‌های مالستان و جاغوری به مرکز ولایت بامیان و ۲۶۶۰ خانواده  به مرکز شهر غزنی بی‌جا شده‌اند.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد، هم‌چنان افروده است، علاوه بر بی‌جا شدگان ولایت غزنی، حدود ۱۰۲۸ خانواده به دلیل ناامنی‌ها از ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار، به مرکز این ولایت و سایر مناطق امن بی‌جا شده‌اند.

در اعلامیه‌ هم‌چنان آمده است، رقم مجموعی بی‌جاشدگان داخلی این کشور، از یک میلیون بیشتر شده است.

این نهاد امداد رسان بین‌المللی خاطر نشان کرده است که آمار بی‌جا شدگان داخلی در سال ۲۰۱۸ میلادی نسبت به سال‌های گذشته نزدیک به ۲۹ هزار تن افزایش یافته است.

این درحالی است که چندی قبل، در نتیجه حمله تهاجمی طالبان مسلح بر مناطق هزاره نشین ولسوالی های ارزگان خاص، مالستان و جاغوری شماری از قریه ها سقوط و ده ها غیرنظامی کشته و باشندگان آن ولسوالی ها مجبور به ترک خانه های شان شدند.

بیش از 60 درصد باشندگان جاغوری و مالستان بی‌جا شده‌ا‌ند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد