بیش-از-نظامی-اسراییلی-کشته-و-زخمی-شدند

رسانه‌های اسراییلی اعلام کرده‌اند که در حمله پهپادی حزب‌الله به یک پایگاه نظامی در شمال این کشور ده‌ها نظامی اسراییلی کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ به نقل از رسانه‌های اسراییلی، این حمله پهپادی دیروز (یک‌شنبه، 22 میزان) در «بنیامینا»ی حیفا در شمال اسراییل انجام شده است.

رسانه اسراییلی «اسراییل تودی» صبح امروز به نقل از ارتش اسراییل تعداد کشته‌های این حمله را چهار تن نوشته است. به نوشته این رسانه، تعداد زخمی‌های نظامیان اسراییلی در این حمله به 67 تن افزایش یافته که وضعیت هفت تن از آنان وخیم است.

ارتش اسراییل معمولا در مورد تلفات نظامیانش آمار ضد و نقیض می‌دهد.

از سوی دیگر، روزنامه اسراییلی «تایمز آف اسراییل» گزارش داده که این پهپادها از نوع «مرصاد» بوده‌اند که بیشتر به نام «ابابیل» معروف‌اند و پهپاد اصلی انتحاری حزب الله محسوب می‌شوند.

پهپادهای ابابیل در ایران ساخته می‌شوند.

حزب‌الله با نشر بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و توضیح داده است که یک گروه از پهپادها را به سوی یک کمپ لوای گولانی، یک واحد نظامی پیاده، پرتاب کرده بود

این حمله پهپادی حزب‌الله در همان روزی رخ داده که ایالات متحده اعلام کرد که یک سامانه دفاع هوایی جدید به اسراییل ارسال خواهد کرد تا از این کشور در برابر حملات موشکی محافظت کند.

این در حالی است که ارتش اسراییل به تاریخ 11 ماه جاری خورشیدی نیز به کشته شدن هشت نظامی خود در جبهه شمال اذعان کرده بود.

 

بیش از 70 نظامی اسراییلی کشته و زخمی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد