بیش-از-۷۸هزار-فامیل-از-کمک-های-بین‌المللی-محروم-می-مانند

وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان می گوید که نهادهای بین‌المللی ۱۷هزار فامیل را تحت پوشش قرار می‌دهند و برای بیشتر از ۷۸هزار فامیل دیگر پولی نیست.

به گزارش افغان نیوز: وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان، پلان عمل کمک‌های زمستانی را به جلسه کمیته اجرایی عودت‌کنندگان و بیجاشدگان که تحت ریاست رییس اجراییه حکومت وحدت ملی برگزار شده بود، ارائه کرد.

طبق این پلان، ۹۵۳۵۰ فامیل نیازمند کمک‌های زمستانی‌ اند که بودجه آن مبلغ ۲۹.۳ میلیون دالر برآورد شده است.

این وزارت گزارش داد که نهادهای بین‌المللی ۱۷هزار فامیل را تحت پوشش قرار می‌دهند و برای بیشتر از ۷۸هزار فامیل دیگر پولی نیست. برای حل آن مبلغ ۳۷۵ میلیون افغانی ضرورت دارد.

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی به وزارت‌های مهاجرین و مالیه هدایت داد که در هفته پیش‌رو مسأله بودجه پلان عمل کمک‌های زمستانی را در یک جلسه مشترک ارزیابی و امکان‌سنجی نمایند.

آقای عبدالله از نهادهای بین المللی خواست که سهم بیشتر را در زمینهٔ تأمین نیازمندی‌ها و رفع مشکلات مهاجرین و بیجاشدگان در ایام زمستان بگیرند. در این برنامه، نمایندگان )یو ان اچ سی آر، هبی‌تات، اوچا، آی‌سی ام پی دی و دبلیو اچ اچ( حضور داشتند.

سید حسین عالمی و بلخی، وزیر مهاجرین وعودت‌کنندگان جزئیات پالیسی جامع مهاجرت را به جلسه مطرح کرد و گفت که این پالیسی یک تصور روشن را برای انسجام کارها و برنامه‌ها در امور مهاجرت ارائه می‌دهد.

اعضای جلسه پیشنهادات و ملاحظات‌شان را در باره بودجه، نحوه تطبیق، دیتابیس، برگشت مهاجرین، ادبیات و نقش نهادهای ذیربط داخلی در پالیسی جامع مهاجرت در میان گذاشتند. قرار شد که پس از بازنگری مجدد شامل آجندای شورای وزیران شود.

آقای بلخی در باره بیجاشدگان ولایت بدخشان در ولسوالی پریان ولایت پنجشیر گفت که به آنان کمک‌های غذایی و غیر غذایی توزیع شده است.

رییس اجراییه کشور به وزارت شهرسازی و اراضی هدایت داد که برای جابجایی بیجاشدگان پریان، در ولایت‌های هم‌جوار زمین در نظر بگیرپ و آنان را انتقال دهد.

بیش از ۷۸هزار فامیل از کمک های بین‌المللی محروم می مانند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد