بیشتر-آوارگان-داخلی-افغانستان-زنان-هستند

نهاد سازمان ملل برای برابری جنسیتی و قدرت بخشیدن به زنان می‌گوید که زنان بیشترین جمعیت آواره درافغانستان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش افغان نیوز؛ نهاد زنان سازمان ملل امروز (سه‌شنبه، ۲۲ قوس) در توییتی نوشته است که زنان آواره در سکونت‌گاه‌های موقت با خطرهای فزاینده روبه‌رو هستند.
این نهاد گفته‌ است که شش میلیون نفر در افغانستان یک قدم با قحطی فاصله دارند. به‌گفته‌ این نهاد، در چنین بحرانی زنان و دختران افغان بیشتر از همه محروم هستند و کمتر به خدمات دسترسی دارند.

نهاد زنان سازمان ملل گفته است: «هنگامی که زنان و دختران با موانع مستقیم بر سر حق حرکت و کار خود همراه شوند، آخرین افرادی هستند که به غذا، آب، سرپناه ایمن و مراقبت‌های بهداشتی دسترسی دارند».

این نهاد افزوده است: در کنار محدودیت‌ها، هنجارهایی که بقیه اعضای خانواده‌ها از زنان انتظار دارند این است که آنان فداکاری کنند. به این معنا که زنان کمترین و آخرین غذا را می‌خورند.

نهاد زنان سازمان ملل تصریح کرده است که زنان در افغانستان مجبور به فروش دارایی‌های خود برای خرید مواد غذایی هستند. حتا در موارد شدید، خانواده‌ها مجبورند دختران خود را برای ازدواج بفروشند.

بخش زنان سازمان ملل در توییت خود آورده که محدودیت بر حقوق اولیه زنان، همراه با نرخ کمِ سواد، باعث شده تا بیشتر زنان کارت شناسایی نداشته باشند و این امر مانع دسترسی آنان به خدمات حیاتی، از جمله کمک‌های بشردوستانه می‌شود.
این در حالی است که مقام‌های امارت اسلامی گزارش‌ نهاد‌های بین‌المللی در مورد وضعیت زنان و حقوق بشر را نادرست و به دور از واقعیت می‌خوانند.

بیشتر آوارگان داخلی افغانستان زنان هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد