تام-ویست-مردم-افغانستان-در«مرکز-ملاحظات»-امریکا-قرار-دارد

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، می‌گوید که مردم افغانستان در«مرکز ملاحظات» ایالات متحد امریکا قرار دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ تام ویست، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان  در رشته توییتی نگاشته است که با رییس و یک عضو مجلس سنای این کشور روی موضوع افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.

تام ویست تاکید کرده در حالی که کشورش به دیپلماسی شفاف با طالبان – در مورد حقوق بشر، تروریسم، و دست‌رسی به آموزش، در کنار بسیاری از مسائل دیگر- ادامه می دهد اما؛ مردم افغانستان در مرکز ملاحظات امریکا باقی می‌مانند.

نماینده ویژه امریکا برای افغانستان افزوده است که باب منندز، رییس مجلس سنا و جیم ریش عضو این نهاد تجربه و چشم‌انداز روشنی را برای راه پیش‌رو در افغانستان به ارمغان می‌آورد.

او گفته است که دیدارهایی را نیز با طیفی از مجریان برنامه‌های فوری بشردوستانه در افغانستان داشته است.

او از دیدارهای با طیفی از مجریان برنامه‌های فوری بشردوستانه در افغانستان خبر داده و از تعهد امریکا برای کمک به افغانستان سخن گفته است.

این در حالی است که با سقوط افغانستان به‌دست طالبان در تاریخ 24 اسد، امریکا نزدیک به ۹.۵ میلیارد دالر دارایی‌های ارزی افغانستان را مسدود کرد.

اما؛ چندی پیش بانک جهانی اعلام کرد که تمویل کنندگان صندوق بازسازی افغانستان توافق کرده اند تا 280 میلیون دالر از پول‌های مسدود شده افغانستان آزاد و به برنامه جهانی غذا و صندوق حمایت کودکان سازمان ملل متحد« یونیسف» منتقل شود.

تام ویست: مردم افغانستان در«مرکز ملاحظات» امریکا قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد