تاکید-آلمان-بر-همکاری-با-مردم-افغانستان

وزیرخارجه آلمان در دیداربا مهاجرین افغان بر همکاری با مردم افغانستان تاکید کرده و گفت که حکومت آلمان از شهروندان افغانستان حمایت می‌کند.

به گزارش افغان نیوزِ؛ آنالنا بئربوک، وزیر خارجه آلمان در دیدار با مهاجرین افغانستان گفته‌است: «حکومت فدرال با آنانی که از افغانستان به آلمان آمده‌اند هدف مشترک دارند و آن این که از ایده یک افغانستان بهتر که همه افغانستانی‌ها فارغ از جنسیت، جهان‌بینی و تعلقات قومی آن را وطن آزاد خود ببینند، دست‌بردار نیستند».

خانم بئربوک به همبستگی با مهاجرین افغانستان و افراد انتقال‌یافته به آلمان تاکید کرده و گفته است: «این موقف در مورد کسانی که در افغانستان زندگی می‌کنند نیز صدق می‌کند».

وزیر خارجه آلمان در دیدار با مهاجرین به مشکل گرسنگی و بحران غذایی در افغانستان اشاره کرده و گفته‌است که آلمان حمایت خود از مردم افغانستان را افزایش می‌دهد.

او گفته‌است که نزدیک به دوسوم افرادی که وعده پذیرش آلمان را دریافت کرده بودند، به این کشور منتقل شده‌اند.

آنالنا بئربوک افزود که شماری زیادی از افغان‌ها وعده پذیرش آلمان را گرفته و می‌خواهند به خانواده‌هایشان ملخق شوند اما؛ هنوز منتظر خروج از افغانستان هستند.

طبق گزارش‌ها نزدیک به ۱۲ هزار نفر که وعده پذیرش آلمان را دریافت کرده‌اند، تاکنون نتوانسته افغانستان را ترک کنند.

وزیر خارجه آلمان گفته که این کشور برنامه‌ها و بورسیه‌های تحصیلی برای شهروندان افغانستان را گسترش می‌دهد.

طبق این معلومات، آلمان پس از ماه آگوست سال ۲۰۲۱ برای ۳۳ هزار و ۲۶۳ تن در افغانستان وعده پذیرش داده بود که تاکنون ۲۱ هزار و ۳۹۹ تن به آلمان منتقل شده اند.

بربنیاد این معلومات ۳ هزارو ۶۰۰ نفر کارمند محلی پیشین ادارات آلمان هستند که شمار مجموعی آنان همراه با اعضای خانواده‌های شان نزدیک به ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر می‌رسند.

آلمان تا کنون با طالبان روابط دیپلماتیک ندارد و امارت اسلامی را در افغانستان به رسمیت نشناخته است.

 

تاکید آلمان بر همکاری با مردم افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد