تاکید-امریکا-و-پاکستان-بر-مبارزه-با-تروریسم

وزیران خارجه امریکا و پاکستان با همکاری نزدیک واشنگتن و اسلام‌آباد بر مبارزه علیه تروریسم تاکید کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا با بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان روز دوشنبه( ۴ میزان) در واشنگتن دیدار و گفتگو کرده‌ است.

دو طرف گفته‌اند که از حقوق اولیه مردم افغانستان به‌ویژه زنان و دختران حمایت کرده و به همکاری‌های دوجانبه در این زمینه ادامه خواهند داد.

در اعلامیه وزارت امور خارجه امریکا که امروز (سه‌شنبه، 5 میزان) منتشر شده آمده است: «ما اختلافات خود را داشته‌ایم؛ اما یک هدف مشترک داریم که عبارت از آینده باثبات‌تر، صلح‌آمیزتر و آزاد برای تمام افغانستان و سراسر منطقه است».

طبق اعلامیه جلب کمک‌های اقتصادی و آزادی مذهبی در پاکستان از دیگر موضوعات مورد بحث میان وزیران خارجه امریکا و پاکستان بوده است‌.

اخیراً شبهاز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل گفته است که افغانستان مکان امن تروریستان مبدل شده و گروه‌های داعش، القاعده و طالبان پاکستانی در این کشور فعالیت دارند.

به تازگی آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نیز در گزارش سه‌ماه خود در مورد افغانستان گفته است که امارت اسلامی با القاعده ارتباط دارد و این گروه در افغانستان آزادانه فعالیت دارد.

تاکید امریکا و پاکستان بر مبارزه با تروریسم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد