تاکید-قریشی-و-باشله-بر-رعایت-حقوق-بشر-در-افغانستان

وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با میشل باشله، کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد تاکید کرده که کمک‌های بشردوستانه به افغانستان باید بدون قید و شرط باشد.

به گزارش افغان نیوز؛ شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان امروز(پنج‌شنبه، 19 حوت) این مطلب را در دیدار با کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل مطرح کرده و گفته است که مردم افغانستان نیاز مبرمی به کمک و حمایت بین‌المللی دارند.

وزارت خارجه‌ی پاکستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که قریشی و باچله در این دیدار روی وضعیت افغانستان و کشمیر گفتگو کرده‌اند.

به نقل از اعلامیه، قریشی با اشاره به انتظارات جامعه جهانی از طالبان در مورد احترام به حقوق بشر، گفته است که «مقام‌های افغانستان» باید در این زمینه به‌ طور سازنده مشارکت داشته باشند.

قریشی تصریح کرده است که جامعه جهانی نیز باید به تعهدات خود در زمینه کمک‌های بشردوستانه و اقتصادی به مردم افغانستان عمل کند.

آقای قریشی در توییتی نیزنوشته است که کمک‌های بشردوستانه باید بدون قید و شرط باشد و تمام دارایی‌های مسدودشده افغانستان نیز به مردم این کشور بازگردانده شود.

میشل باشله، کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل در این دیدار گفته است که پاکستان باید به ارتقا و حمایت از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی متعهد باشد.

این در حالی است که با تسلط امارت اسلامی طالبان سازمان‌های بین‌المللی همواره بر رعایت حقوق بشر و زنان از سوی امارت اسلامی تاکید دارند. مقام‌های امارت اسلامی اما؛ گفته اند که حقوق زنان در چارچوب ارزش‌های اسلامی رعایت می‌شود.

تاکید قریشی و باشله بر رعایت حقوق بشر در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد