تاکید-پوتین-و-اردوغان-بر-آتش‌بس-میان-اسراییل-و-حماس

رهبران روسیه و ترکیه در مورد درگیری حماس و اسراییل گفتگو تلفنی کرده و بر آتش‌بس فوری میان دو طرف تاکید کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ کاخ کرملین با نشر اعلامیه‌ای گفته است که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رییس جمهور در تماس تلفنی در مورد کشتار غیر نظامیان در درگیری میان اسراییل و حماس ابراز نگرانی کرده و خواستار آتش‌بس فوری و از سرگیری گفتگوهای صلح شده‌اند.

در اعلامیه‌ آمده است که در این گفتگوی تلفنی «نگرانی عمیق در مورد ادامه‌ تشدید خشونت و افزایش فاجعه‌بار در تعداد تلفات غیرنظامیان ابراز شده است».

پوتین روز گذشته نیز در واکنش به به درگیری بین حماس و اسراییل تشکیل دولت مستقل فلسطین را «ضروری» دانسته و سیاست‌های امریکا را عامل بروز خشونت در منطقه عنوان کرد.

آقای پوتین گفت: «ایالات متحده منافع فلسطینیان، از جمله نیاز آنان به کشور مستقل خودشان را نادیده گرفته است».

رییس جمهور ترکیه نیز پیش از این نسبت به درگیری میان حماس و اسراییل ابراز نگرانی کرده و از تشکیل دولت مستقل در فلسطین اعلام حمایت کرد.

افزون بر ترکیه و روسیه، چین نیز تشکیل دولت مستقل در فلسطین را به‌عنوان راه‌ حل اساسی مناقشه‌ طولانی بین اسراییل و فلسطینی‌ها دانسته است.

این در حالی است که حماس روز شنبه، اوایل هفته جاری حمله گسترده طوفان القصی را علیه اسراییل آغاز کرد که در 20 دقیقه نخست، بیش از 5 هزار موشک به سمت این کشور شلیک کرد.

درگیری میان اسراییل و حماس وارد پنجمین روز و بربنیاد گزارش‌ها، تاکنون هزار و 200 اسراییلی در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

وزارت صحت فلسطین نیز اعلام کرده که شمار تلفات حملات اسراییل به نوار غزه به ۹۵۰ نفر رسیده است.

تاکید پوتین و اردوغان بر آتش‌بس میان اسراییل و حماس

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد