تایوان-مانوار‌های-نظامی-چین-در-اطراف-این-جزیره-را-محکوم-کرد

تایوان چین را به‌خاطر برگزاری دومین مانور نظامی در کم‌تر از یک ماه اخیر در اطراف این جزیره محکوم کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت دفاع این کشور اعلام کرده که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۷ هواپیمای چینی و چهار کشتی نیروی دریایی این کشور را در اطراف جزیره شناسایی کرده، از جمله ۲۸ هواپیما که در منطقه‌ی دفاع هوایی تایوان پرواز کردند.
چین تایوان را که حکومت دموکراتیک دارد، جزو قلمرو خود می‌داند و برای به کرسی نشاندن ادعای خود فشارهای نظامی، سیاسی و اقتصادی را بر این جزیره افزایش داده است.
فرماندهی بخش شرقی ارتش آزادی‌بخش خلق گفته که نیروهایش «گشت‌زنی‌های آمادگی رزمی مشترک و مانورهای رزمی واقعی» را در دریا و حریم هوایی اطراف تایوان برگزار کردند که بر حملات زمینی و حملات دریایی متمرکز بود.
این سازمان در بیانیه افزوده که هدف از این اقدام آزمایش قابلیت‌های رزمی مشترک و «مقابله‌ی قاطعانه با اقدامات تحریک‌آمیز نیروهای خارجی و نیروهای جدایی‌طلب استقلال تایوان» بود.
دفتر ریاست‌ جمهوری تایوان اتهامات چین را «بی‌اساس» خواند و ضمن محکوم کردن شدید این رزمایش، گفته است که صلح و ثبات تنگه‌ تایوان و منطقه مسوولیت مشترک تایوان و چین است.
در بیانیه‌ای دفتر ریاست جمهوری تایوان آمده است که موضع تایوان بسیار روشن است زیرا؛ نه درگیری‌ها را تشدید می‌کند و نه باعث ایجاد اختلاف می‌شود، بلکه قاطعانه از حاکمیت و امنیت خود دفاع می‌کند.
در بیانیه افزوده شده است: «ارتش کشور از وضعیت تنگه تایوان و مناطق اطراف آن آگاهی دقیقی دارد و با آرامش پاسخ می‌دهد. مردم ما اطمینان خاطر داشته باشند».
اواخر ماه گذشته نیز تایوان عبور ۴۳ هواپیمای چینی از خط حائل را گزارش داد.

تایوان مانوار‌های نظامی چین در اطراف این جزیره را محکوم کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد