تحولات-افغانستان-یکی-از-محورهای-بحث-نشست-اسلو-است

نشست مجمع سالانه‌ی اسلو با تمرکز در مورد تحولات افغانستان، خاورمیانه، اوکراین، یمن، ونزویلا و ایتوپیا برگزار می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ نشست مجمع سلانه اسلوبا تمرکز بر میانجی‌گری در مناقشات و فرآیندهای صلح امروز (سه‌شنبه، ۳۱ جوزا) در پایتخت ناروی آغاز می‌شود.

وزارت خارجه ناروی گفته است که موضوعات مورد بحث در مجمع امسال، شامل تحولات خاورمیانه، اوکراین، افغانستان، یمن، ونزوئلا، ایتوپا و سایر مناطق درگیر جنگ خواهد بود.

در اعلامیه‌ وزارت خارجه‌ی ناروی آمده است که در این نشست  نزدیک به ۱۰۰ میانجیِ منازعه، تصمیم‌گیرندگان سطح بالا، کارشناسان و بازیگران روند صلح از سراسر جهان گرد هم می‌آیند تا تجربیات خود را در زمینه دیپلماسی صلح و حل مناقشه به اشتراک بگذارند.

آنیکن هویتفلد، وزیر امور خارجه‌ی ناروی که میزبانی این نشست را به عهده دارد، گفته است که وضعیت ژئوپلیتیک در سال‌های اخیر به‌شدت تغییر کرده است.

هویتفلد گفته است: «جهان از زمان جنگ سرد تا این حد قطبی نشده بود. مجمع امسال اسلو بر چگونگی ایجاد فرصت‌هایی برای ترویج راه‌حل‌های صلح‌آمیز در دنیای قطبی‌شده تمرکز خواهد کرد».

وزارت خارجه ناروی اعلام کرده که این نشست با اشتراک وزرای خارجهی بعضی کشورها از جمله عربستان، امارات و ترکیه برگزار خواهد شد. بر بنیاد اعلامیه در این نشست از مقام‌های امارت اسلامی دعوت نشده است.

در اعلامیه وزارت خارجه ناروی گفته شده که پنج سیاستمدار افغان از جمله دو زن در این نشست شرکت خواهند کرد.

تحولات افغانستان یکی از محورهای بحث نشست اسلو است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد