ترامپ-من-خواهان-ملاقات-با-رئیس-جمهور-ایران-هستم

رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه هشتم اسد بار دیگر برای دیدار با رهبران ایران اعلام آمادگی کرد و گفت که بدون «هیچ پیش شرطی» حاضر به ملاقات با رئیس جمهور ایران است.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ در یک کنفرانس خبری مشترک با جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا، در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر است با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، ملاقات کند این اظهارات را بیان کرد.

وی گفت: «من قطعا آماده‌ام» با رئیس‌جمهوری ایران دیدار کنم، اگر وی مایل به این کار باشد و این ملاقات نیز «بدون هیچ پیش‌شرطی» خواهد بود.

مقامات جمهوری اسلامی پیش از این بارها پیشنهادها برای مذاکره با آمریکا را رد کرده بودند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز دوشنبه در این زمینه که سفر وزیر خارجه عمان به واشینگتن با هدف میانجی‌گری بین ایران و آمریکا صورت گرفته است، رد کرد و گفت: «با این آمریکا و سیاست‌هایی که در پیش گرفته قطعاً امکان تعامل و گفت‌وگو وجود نخواهد داشت».

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «من قطعا خواهان ملاقات با ایرانی‌ها هستم اگر آنها بخواهند. نمی‌دانم آیا در حال حاضر آمادگی چنین کاری را دارند. من به توافق با ایران پایان دادم. توافقی مضحک بود. معتقدم که آنها احتمالا به دنبال دیدار هستند و آماده‌ام هر زمانی که بخواهند با آنها ملاقات داشته باشم».

وی افزود که او به انجام ملاقات‌ اعتقاد دارد و به فواید دیدارهای اخیرش با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، و ولادیمیر پوتین، اشاره کرد.

آقای ترامپ در عین حال هشدار داد که ایران «هرگز اجازه نخواهد یافت» تا به سلاح هسته‌ای دسترسی پیدا کند.

ترامپ: من خواهان ملاقات با رئیس جمهور ایران هستم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد