ترکیه-برخی-اعضای-ناتو-در-تلاش-تدوام-جنگ-اوکراین-هستند

وزیر امورخارجه ترکیه برخی کشورهای عضو ناتو را به تلاش تداوم جنگ اوکراین و برهم زدن توافق میان مسکو - کی‌یف برای رفع محاصره بنادر این کشور متهم کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در یک گفتگوی خبری با شبکه «گلوبال خبر» ترکیه گفت که چندین کشور عضو ائتلاف نظامی ناتو خواهان ادامه جنگ در اوکراین هستند.

چاووش اوغلو از کشوری خاص عضو ناتو نام نگرفته اما؛ گفته است که حتی برخی این کشورها در پی برهم زدن توافق میان مسکو و کی‌یف برای رفع محاصره بنادر این کشور بودند.

اوغلو با بیان اینکه برخی کشورهای غربی عضو ناتو به دنبال تداوم جنگ میان روسیه و اوکراین هستند، تاکید کرد منظور من امریکا نیست، بلکه برخی کشورهای اروپایی عضو ناتو است.

وزیر خارجه ترکیه در این گفتگو تصریح کرده است: ما امید خود را از دست نداده و به تلاش ادامه می دهیم.

این در حالی است که به تاریخ ۲۲ جولای با میانجیگیری سازمان ملل و ترکیه، یادداشت تفاهمی میان مسکو و کی‌یف بر سر رفع محاصره بنادر اوکراین به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم نامه، سازمان ملل متعهد شده است، برای رفع محدودیت های ضد روسی که مانع صادرات محصولات زراعتی می شود، تلاش کند.
بخش دیگری از این تفاهم نامه نیز مربوط به مکانیزمی است که برای صادرات غلات از بنادر اوکراین در نظر گرفته شده است.

این توافق که میان سازمان ملل، ترکیه، اوکراین و روسیه به امضا رسیده، یک مرکز هماهنگی چهارجانبه برای پیگیری کشتی‌های حامل غلات فراهم کرده تا مانع قاچاق اسلحه و هرگونه حرکت کشتی های دیگر با بیرق دروغین شود.

ترکیه: برخی اعضای ناتو در تلاش تدوام جنگ اوکراین هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد