ترکیه-و-انگلیس-علیه-قتل-عام-مسلمانان-در-میانمار-واکنش-نشان-دادند

رجب طیب اردغان رئیس جمهورترکیه در حضور رسانه ها بر مظلومیت مسلمانان میانمار گریسته و گفته که دولتش در این مورد سکوت اختیار نمی کند، از سوی هم انگلیستان ادامه این روند را عامل لکه دار حکومت میانمار دانسته است.

به گزارش افغان نیوز: دولت و مردم غیر مسلمان میانمار با حمله بر مسلمانان آن کشور به کشتار جمعی و لت و کوب وحشیانه و آتش زدن آنها اقدام کردند.

در واکنش به این عملکرد، رجب طیب اردغان بر حال وخیم مردم مسلمان روهینگیا در میانمار اشک ریخت، که این عمل وی جهانی شد.

همچنان او گفته است که اگر تمام جهان در این مورد سکوت اختیار کند، ترکیه سکوتش را می شکند.

اردغان همچنان به دولت بنگلدیش گفته است تا مرز هایش را بر روی مهاجرین مسلمان میانمار بگشاید و دولت ترکیه مصارف آنرا خواهد پرداخت.

درگیری‌هایی که دو هفته پیش در ولایت راخینه در میانمار آغاز شد، منجر شده ۵۸ هزار مسلمان از خانه خود به بنگلادش پناه ببرند.

نیروهای امنیتی و ارتش میانمار، خانه‌های اقلیت مسلمان را در ولایت راخینه به آتش کشیده که این مساله ساکنان را مجبور به فرار کرده است.

در همین حال، بنگلادیش کشوری که اکثر مسلمانان میانمار به این کشور پناه آورده‌اند، مرز‌های خود را به روی این مهاجرین مسدود کرده‌است.

وزیر خارجه انگلیس نیز به دولت میانمار هشدار داده و گفته‌است که رفتارهای نامناسب با مسلمانان، به لکه‌دار شدن وجهه حکومت این کشور می‌انجامد.

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس به آنگ سان سوچی رهبر میانمار درباره رفتار دولتش با مسلمانان روهینگیا هشدار داده است.

به نوشته سایت بی‌بی‌سی، جانسون خطاب به سوچی گفته است که رفتار دولت میانمار با مسلمانان اقلیت روهینگیا وجهه حکومتش را لکه‌دار می‌کند.

وزیر خارجه انگلیس از رهبر میانمار خواسته تا با استفاده از قابلیت‌هایش تعصب علیه مسلمانان ساکن در ولایت راخینه را پایان دهد.

ترکیه و انگلیس علیه قتل عام مسلمانان در میانمار واکنش نشان دادند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد