تصمیم-ترامپ-در-مخالفت-با-بیانیۀ-گروه-۷-جنجال-برانگیز-شد

دو نالد ترامپ، رییس جمهور امریکا بیانیۀ پایانی نشست دو روزۀ گروه ۷ را دروغ خواند و گفت که کانادا هزینه‌های سنگینی را به کشاورزان، نیروی کار و شرکتهای آمریکایی تحمیل کرده است.

به گزارش افغان نیوز: فرانسه در واکنش به این سخنان ترامپ گفته است که همکاری بین‌المللی بر اساس خشم و با کلمات کوچک شکل نمی‌گیرد. باید جدی و برای مردم مان ارزشمند باشیم.

هایکو ماس، وزیر دادگستری آلمان در واکنش به رفتار آقای ترامپ گفت: این رفتار تعجب برانگیز نبود. زیرا ما رفتارهای مشابهی را در موضوع توافق آب و هوایی و همچنین توافق ایران نیز دیدیم که تنها در چند ثانیه و با چند پیام توییتری اعتمادها را از بین می‌برد؛ چیزی که برای برقراری دوبارۀ آن به زمان زیادی نیاز است. ما باید خونسردی خود را حفظ کنیم و به ترسیم عواقب درست بپردازیم.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا که هدف انتقادات مستقیم آقای ترامپ قرار گرفته بود، تا کنون واکنش مستقیمی به این اظهارات نشان نداده است. او تنها در پیامی توییتری اعلام کرد: توافق مهم و تاریخی که همۀ ما در نشست گروه ۷ به آن دست یافتیم باعث قوی‌تر شدن اقتصاد، رفاه بیشتر مردم، محافظت از دموکراسی، حافظت از محیط زیست و تضمین حقوق از زنان و دختران در سراسر جهان می‌شود.

جی۷، نشست وزیران اقتصاد هفت کشور صنعتی است که در سال ۱۹۷۵ باحضور شش کشور؛ آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا تشکیل گردید و بعدها کانادا نیز به این گروه پیوست.

تصمیم ترامپ در مخالفت با بیانیۀ گروه ۷ جنجال برانگیز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد