تصمیم-گیری-ایران-بر-اساس-رفتار-امریکا-در-مورد-برجام

وزیر خارجه ایران در پایان نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به خبرنگاران گفته است که ایران بر مبنای رفتار عملی امریکای‌ها قضاوت خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در پایان سفرش به نیویارک، برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته است که برمنبای رفتار عملی امریکاها قضاوت خواهد کرد و پیام‌های متعارض امریکایی‌ها که از کانال‌های رسانه‌ای و دیپلماتیک به ایران منتقل می‌شود، ملاک تصمیم گیری نهایی ایران نخواهد بود.

آقای عبداللهیان در پایان سفر ۵ روزه‌اش به مقر سازمان ملل متحد گفت در دیدارهایش با آقای گوترش دبیرکل سازمان ملل و با وزرای خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس و نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره «بحث چگونگی بازگشت ایران به برجام و مذاکرات وین» گفتگو کرده است.

دو روز پیش و پس از درخواست‌های متعدد کشورهای ۴+۱ از ایران برای بازگشت به میز مذاکرات و ادامه مذاکرات در وین، آقای عبداللهیان گفته است: «فعلا بین ایران و اعضای باقی‌مانده برجام مذاکره‌ای رخ نخواهد داد اما؛ همزمان افزود که تهران در اولین فرصت به پای میز مذاکره بازخواهد گشت».

این در حالی است که مذاکرات احیای برجام که از زمان به قدرت رسیدن جو بایدن در امریکا، به میزبانی اتحادیه اروپا آغاز شد، از زمان پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات متوقف شده است.

تصمیم گیری ایران بر اساس رفتار امریکا در مورد برجام

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد